זו לא בדיחה: הרופאים מצאו תולעת מתה במוחו של המועמד לנשיאות ארה"ב

רוברט קנדי פרסם הצהרת בריאות בה נחשף כי נגרם לו נזק מוחי ואבדן זיכרון כתוצאה מטפיל • "התולעת אכלה חלק מהמוח ואז מתה", קבע רופא שטיפל בו בשנת 2012 • לא ברור אם נגרם לו נזק קבוע

רוברט קנדי ג'וניור, מועמד לנשיאו תארה"ב. צילום: איי.פי

רוברט פרנסיס קנדי, מועמד עצמאי בבחירות לנשיאות ארצות הברית, מקפיד להציג תדמית של גבר בריא, וצעיר יחסית, לעומת שני המועמדים הזקנים ביותר שאי פעם התמודדו על המשרה. הוא מצטלם כשהוא גולש באתרי סקי ועושה הליכות ספורטיביות בצפון מדינת ניו יורק.

אך דו"ח רפואי שפרסם המועמד, שצבר תאוצה מסוימת בשבועות האחרונים, מראה כי ייתכן ומצבו הרפואי לא טוב כמו שהוא מבקש לצייר. קנדי בן השבעים, אחיינו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ון פיצג'רלד קנדי, חשף בתצהיר כי סבל מטפיל מוחי שגרם לו לאבדן זיכרון וכישורים קוגניטיביים.

מנסה לשדר כשירות, רוברט קנדי,

על פי התצהיר, רופאים אבחנו חריגה בסריקת המוח של קנדי בשנת 2010, ובתחילה סברו שמדובר בגידול. קנדי כבר קבע מועד לניתוח להסיר הגידול כשאחד מרופאיו הכריע כי החריגה שנמצאה בסריקות היא למעשה תולעת מוח שאכלה חלק מרקמת המוח של המועמד לנשיאות ומתה לאחר מכן. קשה להגיד עם הנזק שנגרם לקנדי הוא קבוע, אך ייתכן כי הוא עדיין סובל מחלק מהתסמינים של המקרה.

קנדי עצמו הכחיש בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי הוא יש איזשהו נזק מתמשך כתוצאה מהמקרה ודוברת של הקמפיין לנשיאות שלו טענה כי הרעיון שלנשיא נגרם נזק מוחי מתמשך הוא "משעשע מאוד, במיוחד לאור זהותם של המתחרים שלו".

קנדי הצליח עד כה להבטיח הופעה בפתקי ההצבעה במדינות יוטה, מישיגן והוואי, ועל פי צוות הקמפיין שלו גם בקליפורניה ודלוור. עבור מועמד עצמאי, הופעה על פתקי ההצבעה היא אתגר משמעותי בדרך להתמודדות לנשיאות. בנוסף, סקר שערכה רשת החדשות CNN חזה 16 אחוזי תמיכה בקנדי, מה שעשוי להציב אותו כלשון המאזניים בבחירות. קנדי חולל שערוריות רבות בעבר כשהתנגד באופן קיצוני לחיסונים למחלת הקורונה והביע תמיכה בתאוריות קונספירציה שונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר