המחאות באוניברסיטת קולומביה: המשטרה פשטה על המבנה שבו התבצרו מפגינים פרו-פלשתינים

לאחר שהמשא ומתן בין הסטודנטים המוחים להנהלת האוניברסיטה הגיע למבוי סתום, החלה המשטרה לפנות בכוח את המתבצרים בבניין המילטון • יותר ממאה סטודנטים נעצרו • "אנו מצטערים שהמפגינים בחרו להסלים את המצב באמצעות מעשיהם, לא נסכן את בטיחות הקהילה שלנו", נמסר מראשי המוסד האקדמי

אוניברסיטת קולומביה: השוטרים נכנסים לתוך המבנה שבו מתבצרים התלמידים מתוך חלון הקומה השניה

משטרת ניו יורק פשטה לפנות בוקר (רביעי) על בניין המילטון באוניברסיטת קולומביה, לאחר שבמשך יממה התבצרו בו מפגינים פרו-פלשתינים.

במהלך פינוי המוחים מהמקום בוצע מעצר של יותר ממאה סטודנטים. נשיאת האוניברסיטה, מינוש שפיק, ביקשה מהכוחות להישאר בשטח הקמפוס למשך השבועיים הקרובים וזאת כדי למנוע את הקמת המאהלים מחדש.

משטרת ניו יורק פורצת למבנה בו מתבצרים סטודנטים פרו-פלשתינים באוניברסיטת קולומביה

כזכור, סטודנטים המשתתפים במחאות הפרו-פלשתיני השתלטו ביום שלישי האחרון על בניין מרכזי בקמפוס ומאז מאות סטודנטים מתבצרים במבנה. הנהלת אוניברסיטת קולומביה החליטה על השעייתם. 

"קצת אחרי 21:00 הערב, משטרת ניו יורק הגיעה לקמפוס לבקשת האוניברסיטה. החלטה זו התקבלה כדי להחזיר את הביטחון והסדר לקהילה שלנו. אנו מצטערים שהמפגינים בחרו להסלים את המצב באמצעות מעשיהם. לא נסכן את בטיחות הקהילה שלנו", נכתב בהודעת אוניברסיטת קולומביה על הבקשה מהמשטרה לפנות את המפגינים. 

"אנו מאמינים כי הקבוצה שפרצה לבניין מנוהלת על ידי אנשים שאינם קשורים לאוניברסיטה. צמצמנו מאוד את מספר האנשים בקמפוס. במהלך היום, עדכנו את הקהילה שלנו לגבי הגישה לבנייני הקמפוס, ונמשיך לעשות זאת במהלך הימים הקרובים".

סטודנטים פרו פלשתינים מאוניברסיטת קולומביה נעצרו אחרי שהתבצרו במבנה,

בתוך כך, ה"דיילי מייל" הבריטי מפרסם כי אחת מההתארגנויות הפרו-פלשתיניות המרכזיות שעומדות מאחורי ההפגנות באוניברסיטת קולומביה בארה"ב, Students for Justice in Palestine (SJP), קיבלה מימון של למעלה מ-3 מיליון דולר בשנה מ"ארגוני צדקה" הקשורים לחמאס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר