המתח בקולומביה בשיא: הנשיאה דורשת מהמפגינים להתפנות

מטעם הנהלת המוסד לא נאמר מה הצעדים שיינקטו נגד המוחים במידה ולא יתפנו • מינוש שפיק אמרה: "המאהלים משבשים את חיי הקמפוס ולכן חיוני לפרקם" • סטודנטים יהודיים במכתב להנהלת האוניברסיטה: "ישנם דיווחים על איומי מוות, קריאות לאלימות ותקיפה פיזית של תלמידים"

מאהל מחאה של סטודנטים פרו פלשתינים המפגינים בשערי אוניברסיטת קולומביה בארה"ב camp overnight as they continue to protest on Columbia University campus in support of Palestinians, during the ongoing conflict between Israel and the Palestinian Islamist group Hamas, in New York City, U.S., April 23, 2024, REUTERS/Caitlin Ochs. צילום: רויטרס

ברקע מחאות הענק בתוך אוניברסיטת קולומביה, הבהירה נשיאת המוסד מינוש שפיק למפגינים כי עליהם להתפנות עד חצות (שעון ניו יורק). עם זאת, הדד ליין הוארך לשעה שמונה בבוקר היום (רביעי, שלוש בצהריים שעון ישראל), אך לא נאמר מטעם הנהלת המוסד מה הצעדים שיינקטו נגד המוחים במידה ולא יתפנו.

במכתב שהפיצה ל"חברי קהילת קולומביה", אמרה שפיק כי היא "תומכת באופן מלא בחשיבות חופש הביטוי, מכבדת את הזכות להפגין ומכירה בכך שרבים מהמפגינים התאגדו בשלווה". "עם זאת, המאהלים שהוקמו מעלים חששות בטיחות רציניים, משבשים את חיי הקמפוס, ויוצרים סביבה מתוחה ולעתים עוינת עבור רבים מחברי הקהילה שלנו. חיוני שנתקדם עם תוכנית לפירוקם", הוסיפה.

מאהל מחאה של סטודנטים פרו פלשתינים המפגינים בשערי אוניברסיטת קולומביה בארה"ב, צילום: רויטרס

לדברי שפיק, מתקיים משא ומתן בימים האחרונים שנועד לדון בפירוק מתחם המאהלים שהוקם בקמפוס. "אני מאוד מקווה שהדיונים האלה יצליחו", היא הוסיפה בפנייתה לקהילת קולומביה. "אם הם לא, נצטרך לשקול אפשרויות חלופיות לפינוי והחזרת השקט לקמפוס כדי שסטודנטים יוכלו להשלים את הסמסטר ולסיים לימודיהם".

שפיק הבהירה בפנייתה: "אני רוצה להיות ברורה שלא נסבול התנהגות מאיימת, מטרידה או מפלה. אנו פועלים לזהות מפגינים שהפרו את המדיניות שלנו נגד אפליה והטרדה, והם יעמדו בפני הליכי משמעת. הזכות למחות היא חיונית ומוגנת בקולומביה, אבל הטרדה ואפליה מנוגדת לערכינו ופוגעת במחויבות שלנו להוות קהילה של כבוד הדדי וחסד".

מחאות סטודנטים פרו פלשתינים באוניברסיטת קולומביה בארה"ב, צילום: רויטרס

בתוך כך, קבוצת סטודנטים יהודיים פנו במכתב להנהלת האוניברסיטה בדרישה להגברת האבטחה וקידום צעדים שישפרו את תחושת הביטחון האישית שלהם. ״אנו כותבים כדי להעביר לכם את החששות של תלמידים בקהילה שלנו״, כתבו הסטודנטים במכתב.

״המצב בקמפוס ממשיך להסלים. ישנם דיווחים על איומי מוות, קריאות לאלימות, תקיפה פיזית של תלמידים וגניבת רכושם, תמיכה מפורשת בארגוני טרור וקריאות לטיהור אתני. קריאות אלו התרחשו בתדירות הן בתוך כותלי הקמפוס והן מעבר להם. ישנם עדי ראייה של סטודנטים ואנשי סגל המקדמים חלק מהפעילויות הללו ברשתות החברתיות״.

סטודנטים פרו פלשתינים מפגינים באוניברסיטת קולומביה בארה"ב,

 

בפנייתם להנהלה צירפו סרטונים שפורסמו ברשת המעידים על הסתה לאלימות נגד סטודנטים יהודיים ותמיכה בפעילות טרור. במכתב הם ביקשו מהאוניברסיטה להעניק אבטחה לאלה החשים צורך בכך בתוך מתחמי הקמפוס, להגביר את אמצעי האבטחה במגורי הסטודנטים, ולאפשר מעבר לשיעורים וירטואליים ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר