הולך ומסתבך: השופט במשפט טראמפ שוקל להאשים אותו בביזיון בית הדין

התביעה טוענת כי הנשיא לשעבר הפר צו איסור פרסום והילך אימים על עדים ומושבעים במשפטו הפלילי במדינת ניו יורק • השירות החשאי קיים התייעצות עם בכירים לקראת האפשרות שהמשפט ייגמר במאסרו של טראמפ

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, במשפטו בניו יורק. צילום: איי.פי

השופט במשפטו הפלילי של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, שוקל להאשימו בביזיון בית הדין, לאחר שהתביעה טענה כי הילך אימים ותקף מילולית עדים ואנשים אחרים הקשורים לתיק כשהוא מפר צו איסור פרסום.  

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" טען כי בתביעה לוחצים על השופט, חואן מרצ'ן, לקבל את ההחלטה. עוד ציטטו בעיתון את השופט שפנה לאחד מעורכי דינו של טראמפ ואמר לו: "אני שואל פה את השאלות, בסדר? אני עומד להחליט אם הלקוח שלך יואשם בביזיון בית הדין או לא, אז אל תנסה לסובב את הנושא".

טראמפ יוצא אל בית המשפט // צילום: רויטרס

עורך דינו של טראמפ, טוד בלאנש, טען כי אין בדבריו של טראמפ "הפרה מרצון" של צו איסור הפרסום  ונראה נרגז על התערבות השופט בדבריו. "לפרקליטים יש כמה זמן שהם צריכים לסיים את טיעוניהם", אמר בלאנש. עוד טען הפרקליט כי ההתקפות של טראמפ על העדים והמושבעים היו "פוליטיות" באופיין ולא נגעו למשפט המתנהל.

צו איסור הפרסום הוצא על ידי השופט מרצ'ן, והוא אוסר על טראמפ לתקוף באופן פומבי את עובדי בית המשפט, אנשי חבר המושבעים והעדים בפרשה. הצו הגיע לאחר שבהליך בחירת המושבעים למשפט, פרטיהם של חלק מהמושבעים האפשריים הודלפו והם ספגו איומים והטרדה.

בתביעה טענו כי טראמפ הפר את הצו 11 פעמים, בכמה מקרים באופן ישיר כשתקף מילולית וגינה עדים ומושבעים, ובמקרים אחרים כששיתף והפיץ בעצמו ביקורת שהטיחו אחרים בבעלי תפקידים במשפט. טראמפ נאשם בזיוף מסמכים ובמרמה במטרה להסתיר תשלום דמי שתיקה לכוכבת פורנו בשם סטורמי דניאלס, שאיתה ניהל רומן.

בתוך כך, ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי אנשי השירות החשאי, הארגון האמון על ביטחונם של נשיאי ארה"ב בהווה ובעבר, קיימו פגישות עם בכירים במערכת המשפט ובמערכת הכליאה, על מנת להיערך לאפשרות שטראמפ יישלח למאסר בעקבות משפטו הפלילי. בדיונים, שהוגדרו כראשוניים, עסקו הצדדים בדרכים שבהן יוכלו אנשי השירות להגן על הנשיא לשעבר בעודו כלוא. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר