"מחויבות עמוקה לביטחון העם היהודי ולמדינת ישראל": הברכה של ביידן לחג הפסח

הבית הלבן פרסם ברכה מטעם נשיא ארצות הברית עבור החוגגים - רגע לפני ליל הסדר • "לא ננוח עד שנשיב את החטופים הביתה" • "אין מקום לאנטישמיות במדינה", הוסיף על רקע האירועים הקשים במכללות ובאוניברסיטאות • עוד הצהיר: "נסייע לישראל להגן על עצמה מול האיראנים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום DON'T

"לעולם לא נוכל לשכוח את הזוועות הנתעבות שביצע חמאס", כך כתב נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן באיגרת שפרסם הלילה (בין ראשון לשני שעון ישראל) לרגל חג הפסח, ובה הביע תמיכה בלתי מסוייגת בישראל ובזכותה להגן על עצמה. "המחויבות שלי לביטחון העם היהודי, לביטחון ישראל ולזכותה להתקיים כמדינה יהודית ועצמאית היא עמוקה וחקוקה בברזל", אמר הנשיא. 

ביידן בביקורו בישראל במהלך המלחמה, צילום: אי.פי.איי.

"ההגדה המספרת על היהודים שבכל דור ודור היוו מטרה לגורמים שביקשו להשמידם, נושאת משמעות עמוקה וכואבת השנה, לאור הרוע הבלתי נתפס של חמאס בשבעה באוקטובר – היום הקטלני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה", נכתב באגרת.

"יהודים בכל רחבי העולם עדיין מתמודדים עם הטראומה כתוצאה מהיום ההוא והשלכותיו. חג הפסח הזה יהיה קשה במיוחד עבור משפחות החטופים, המנסות לכבד את רוח החג – שכולה עוסקת בסיפור אודות חופש. זאת בזמן שיקיריהם ואהוביהם מוחזקים בשבי. ליבנו עם כל הקורבנות, הניצולים, המשפחות והחברים שיקיריהם נהרגו, נלקחו כבני ערובה, נפצעו, נעקרו מבתיהם או ניזוקו.

ההצהרה שיצאה מטעם הבית הלבן, רגע לפני ליל הסדר,

"הממשל שלי עובד מסביב לשעון על מנת לשחרר את החטופים, ואנו לא ננוח עד שנחזיר אותם הביתה", הוסיף. "אנו מובילים מאמצים בינלאומיים על מנת להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה מפני איראן ושלוחותיה. בין השאר הדבר התבטא גם בסיוע הצבא האמריקני בעת המתקפה האיראנית חסרת התקדים בשבוע שעבר".

בהמשך התייחס לנושא הפסקת האש ואמר כי הפוגה כזו, שתהיה חלק מעסקה, תאפשר אספקת סיוע הומניטרי הנדרש לפלשתינים. עוד הוסיף: "נמשיך לפעול ולחתור למען פתרון שתי המדינות שיאפשר ביטחון שווה, שגשוג ושלום מתמשך עבור ישראלים ופלשתיניים כאחד".

מסר נגד אנטישמיות 

"סיפור רדיפתו של העם היהודי המוצג בהגדה מזכיר לנו כי עלינו לצאת נגד הגל המדאיג של האנטישמיות – בבתי הספר, בקהילות וברשתות", אמר ביידן בהתייחס לגל האנטישמיות הגובר בעולם.

"גם בימים האחרונים ראינו קריאות לאלימות ואמירות פוגעניות כלפי יהודים. האנטישמיות הבוטה הזו היא מסוכנת ודורשת גינוי – ואין לה מקום בקמפוסים של מכללות או בכל מקום אחר במדינה. הממשל שלי ימשיך להתבטא בנושא וליישם בקפדנות את התכנית הלאומית הראשונה שנוצרה בארה"ב למלחמה באנטישמיות, זאת לצד הקצאת מלוא הכוחות של הממשל הפדרלי על מנת להגן על הקהילה היהודית".

ביידן ונתניהו בישראל, אוקטובר 2023, צילום: רויטרס

לסיום, איחל הנשיא: "השנה, עלינו לזכור את הרעיון המרכזי של חג הפסח, שלפיו, גם בזמנים האפלים ביותר הבטחת ה' תעניק לנו כוח למצוא תקווה, חוסן וגאולה. לכל חוגגי חג החירות הזה: ג'יל ואני מאחלים לכם חג שמח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר