ארה"ב: אוניברסיטת פנסילבניה אסרה פעילות ארגון פרו-פלשתיני בשטחה

המוסד היוקרתי הכריז על ביטול מעמדו של קבוצת "Penn Against the Occupation" כארגון מוכר הרשאי לפעול בשטחי הקמפוס • הארגון סירב לחשוף את שמות המארגנים שלו בטענה כי זה עלול לסכן אותם

הפגנה פרו-פלשתינית באוניברסיטת פנסילבניה. צילום: איי.פי

אוניברסיטת פנסילבניה אסרה על כניסת ארגון "Penn Against the Occupation" קבוצה פרו-פלשתינית, לשטחי הקמפוס והכריזה על ביטול מעמדו כארגון סטודנטים רשום.

הפגנות הסטודנטים בקמפוסים ברחבי ארה"ב ביום שישי לוותה בהתנגשויות מכוערות בין המוחים לרשויות החוק וכן לשלל התבטאויות של תמיכה בארגוני הטרור ובאיראן, דבר שחולל זעם גם בקרב קבוצות דמוקרטיות במדינה. המחאה חשפה סדקים בקואליציה הדמוקרטית שכמה אסטרטגים פוליטיים חוששים שמסכנים את בחירתו מחדש של הנשיא ג'ו ביידן.

פעולתה של האוניברסיטה דווחה לראשונה על ידי עיתון הסטודנטים ה"דיילי פנסילבניה". הארגון שמעמדו בוטל טען בהצהרה שפורסמה באינסטגרם כי האוניברסיטה גם ניסתה להגביל את פעילותה ברשתות החברתיות.

"הקבוצה לא צייתה למדיניות שמנהלת את ארגוני הסטודנטים באוניברסיטה, למרות מאמצים חוזרים ונשנים לתקשר עם הארגון ולספק הזדמנויות לפתור את אי הציות", אמר דובר המוסד בהצהרה לעיתון הסטונדטים. דובר מטעם הארגון צוטט כמי שטען שהקבוצה אותרה מכיוון שהיא לא תחשוף את שמות מארגני הסטודנטים שלה, מה שעלול להעמיד אותם בסכנה.

מאות סטודנטים מאוניברסיטת קולומביה הקימו אוהלים במדשאה הדרומית של הקמפוס ב-17 באפריל כדי לדרוש מהמוסד לנתק את קשריו מחברות הקשורות לישראל. משטרת ניו יורק עצרה ביום שישי 108 מפגינים לבקשת נשיא האוניברסיטה נמאט "מינוש" שפיק.

שפיק העיד בפני ועדת בית ארה"ב בשבוע שעבר שקולומביה פצחה באנטישמיות בקמפוס, השעתה מפגינים של סטודנטים ומטילה משמעת על כמה פרופסורים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר