אחדות נדירה: היהודים הרפובליקנים והדמוקרטים למען ישראל

במכתב משותף לקונגרס, מבקשים ראשי השדולות של שתי המפלגות לאשר חבילת סיוע לישראל בעקבות המתקפה האיראנית • "ההיסטוריה לא תסלח על כישלונו של הקונגרס לפעול"

מליאת הקונגרס האמריקני. צילום: רויטרס

ראשי השדולות היהודיות המרכזיות של שתי המפלגות בארה"ב, פרסמו הלילה (בין ראשון לשני) פנייה מאוחדת ונדירה לקונגרס בדרישה לאשר את חבילת הסיוע לישראל, לאחר מתקפת הטילים העצומה של איראן. מדובר בצעד שלא היה כמותו עשרות שנים, אם בכלל.

דובר צה"ל

בהודעה משותפת לתקשורת, כתבו מנכ"ל "הקואליציה היהודית הרפובליקנית" (RJC) מאט ברוקס, ומנכ"ל "הרוב הדמוקרטי בישראל" (DMFI), מארק מלמן, כי הארגונים שלהם כמעט אף פעם, "לא רואים דברים עין בעין. אבל היום אנחנו מאוחדים בגינוי המתקפה הבלתי מוצדקת, חסרת ההבחנה והבלתי מידתית של איראן נגד אזרחים ישראלים - יהודים וערבים. איראן מנהלת מלחמה נגד ישראל כבר שישה חודשים באמצעות שלוחים כמו חמאס וחיזבאללה. אתמול איראן עשתה מלחמה ישירה נגד ישראל", כותבים השניים.

מעבר לתמיכה המאוחדת בישראל, שני הארגונים פונים לראשי הקונגרס ומבקשים לאשר את חבילת הסיוע לישראל, שמתעכבת כבר חצי שנה בגלל מחלוקות פוליטיות פנימיות בגבעת הקפיטול.

מלמן וברוקס כותבים: "אנחנו גם מסכימים שלקונגרס יש תפקיד חשוב כרגע. הנשיא ביידן, יושב ראש בית הנבחרים ג'ונסון, מנהיג הרוב בסנאט שומר, מנהיג המיעוט בסנאט מקונל, ומנהיג המיעוט בבית הנבחרים ג'פריס - כולם תומכים בסיוע הדרוש לישראל. דמוקרטים ורפובליקנים בסנאט התאחדו לפני חודשים כדי להעביר את הסיוע הזה. הרוב הדמוקרטי לישראל והקואליציה היהודית הרפובליקנית מאמינים כי בית הנבחרים חייב להעביר גם את תוספת החירום, כדי שתיחתם על ידי הנשיא. ההיסטוריה לא תסלח על כישלונו של הקונגרס לפעול. בוא נעשה את זה!".

הפנייה המאוחדת והחריגה מגיעה בעקבות שיתוק בן חודשים ארוכים בעיקר במפלגה הרפובליקנית, שחלק מחבריה מסרבים לכל ההצעות בנוגע לחבילת סיוע החוץ שמעלה הממשל. התנגדותם באה לאחר שהנשיא ביידן כרך בחוק אחד את המימון האמריקני לאוקראינה, ישראל והמאבק בהגירה הבלתי חוקית לארה"ב. חלק מחברי בית הנבחרים מתנגדים בעיקר לסיוע הנרחב לאוקראינה. אחדים מהם אף איימו להדיח את בן מפלגתם, מייק ג'ונסון, מתפקידו כיו"ר בית הנבחרים, אם יעביר את ההצעה המשותפת עם ביידן. כזכור, בתחילת 2024 הודח על רקע דומה על ידי חבריו, היו"ר הקודם של הבית, קווין מקרת'י.

בעקבות השיתוק, גם הסיוע לישראל מתעכב. כעת, בעקבות ההתקפה הקשה על ישראל, מקווים בשני הארגונים כי פנייה משותפת שלהם תוציא את העגלה מהבוץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר