אפקט האנטישמיות? מספר בקשות הקבלה להרווארד צנח

על פי ה"ניו יורק פוסט" מספר בקשות הקבלה לאוניברסיטה היוקרתית ירדו בחמישה אחוזים • כזכור, התבטאויות במוסד נגד ישראל עוררו סערה - שאף גרמה לנשיאה דאז, קלודין גיי להתפטר • עם זאת, גורם נוסף שכנראה השפיע על היקף הבקשות הוא פסיקת העליון לפיה אין לתת עדיפות למועמדים בשל מאפיינים הסוציו-אקונומיים

הפגנה פרו-פלשתינית בשארלוט, ארצות הברית// מתוך X

מספר בקשות הקבלה לאוניברסיטת הרווארד צנחו בתקופה שבה התגברו אירועי האנטישמיות בקמפוס מאז השביעי באוקטובר, כך מדווח היום (שישי) ה"ניו יורק פוסט".

אוניברסיטת הרווארד, צילום: אי.פי

לפי נתונים רשמיים שפורסמו על ידי הרווארד, מספר הבקשות קבלה לתואר ראשון עמד על 54,008 ומתוכם נבחרו 1,937 מועמדים. לטענת "הפוסט", מדובר בירידה של כחמישה אחוז משנה קודמת ומאז שנת 2020 שבה התפרצה מגיפת הקורונה.

הפגנות נגד ישראל בהרווארד, צילום: אי.אף.פי

ניתן לשער כי יש קשר ישיר בין שהתחולל בחודשים האחרונים בתוך המוסד היוקרתי לירידה בבקשות הקבלה. המוסד הוותיק בן 387 שנה שנמצא בבוסטון התמודד בחודשים האחרונים עם שורת סערות פנימיות שנבעו מחוסר גינוי פומבי וטיפול במקרי אנטישמיות בתחומו. מייד לאחר הטבח של חמאס פרסמו שורת ארגונים סטודטיאליים הצהרה לפיה האשימו את ישראל במתקפת הטרור.

נשיאת אוניברסיטת הרווארד לשעבר, קלודין גיי בשימוע בקונגרס, צילום: רויטרס

לאחר מכן, נשיאת המוסד, קלודין גיי, נתנה עדות בקונגרס שלא סייעה למצב בכך שסירבה לגנות קריאות אנטישמיות וטענה כי קריאה לרצח עם של יהודים לא תחשב באופן מיידי להפרה של חוקי המוסד, אלא "תלויית הקשר". לאחר השימוע התגברו הקריאות להתפטרותה של גיי, והיא פרשה מתפקידה בדצמבר האחרון. בהמשך ניסתה הרווארד לגבש מספר צעדים שיסייעו בהורדת המתח בקמפוס וכן גיבשה תוכנית פנימית למאבק באנטישמיות.

עם זאת ב"פוסט" מציינים גורם נוסף שכנראה השפיע על היקף הבקשות: פסיקת העליון נגד אפליה מתקנת. לפי הפסיקה, אין יותר לתת עדיפות למועמדים בגלל מאפייניהם הסוציו-אקונומיים. 

דיקן הקבלה באוניברסיטה, וויליאם פיצסימונס, אמר בהצהרה לתקשורת כי ״אנחנו שמחים לקבל לשורותינו מאגר מדהים של כישרונות וחוויות שתביא איתה הכיתה של שנת 2028 (השנה בה צפויים הסטודנטים להשלים את התואר הראשון)״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר