סקר בארה"ב: רוב הציבור מתנגד לפעולה הישראלית ברצועת עזה

בדיקה של מכון "גאלופ" חושפת כי שיעור התמיכה בפעולת צה"ל ירד מיותר מ-50% בחודש נובמבר לפחות מ-36% • 55% מהנשאלים השיבו כי הם רואים באופן שלילי את התנהלות ישראל

מפגינים פרו פלשתינים בארה"ב (ארכיון). צילום: איי.אף.פי.

מהפך בדעת הקהל בארה"ב: 55 אחוזים מאזרחי המדינה רואים באור שלילי את התנהלות ישראל סביב הלחימה ברצועת עזה, כך חושף היום (רביעי) סקר של מכון הסקרים "גאלופ".

על פי הסקר, רק 36% מהמשיבים תומכים בפעולת צה"ל ברצועת עזה, בעוד 55 אחוזים מתנגדים לה. בחודש נובמבר 50 אחוזים מהציבור תמכו במבצע הישראלי ברצועה ו-45 התנגדו לו. מדובר בתפנית בדעת הקהל שמורגשת היטב בעמדות הממשל בוושינגטון.

התוצאות האחרונות הן מסקר שבוצע בחלק הראשון של חודש מרץ. הסקר הושלם לפני שמועצת הביטחון של האו"ם קיבלה ביום שני החלטה הקוראת להפסקת אש במהלך הרמדאן. הצעד עבר משום שארצות הברית נמנעה מלהטיל וטו על ההחלטה. ארה"ב הטילה בעבר וטו על החלטות אחרות הקוראות להפסקת אש.

שבעים וארבעה אחוזים מהמבוגרים בארה"ב אומרים שהם עוקבים מקרוב אחר החדשות על המצב הישראלי-חמאס, נתון הדומה לזה שנמדד על ידי מכון הסקרים בנובמבר. שליש מהאמריקאים (34%) אומרים שהם עוקבים אחרי המצב באופן "אדוק מאוד". 

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא שאי ההסכמה עם פעולת צה"ל עולה בעיקר בקרב משיבים שטענו שהם פחות מתעניינים בנעשה ברצועת עזה. ככל שמידת העניין עלתה, כך ירדהההתנגדות למבצע הישראלי ברצועה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר