מנהיג הרוב הדמוקרטי על נתניהו: "מודאג שתחת המנהיגות שלו ישראל תהפוך למצורעת"

את הדברים הללו אמר צ'אק שומר בראיון לניו יורק טיימס • "ללא תמיכה אמריקנית, עתידה של ישראל מוטל בספק" • עוד אמר כי בעבר דחה הצעות הקוראות לביבי להתפטר • על טראמפ: "דבריו מסוכנים ומגעילים לחלוטין - מדובר באנטישמיות טהורה"

"נתניהו יכול למנוע כל בחירות עד 2026". שומר. צילום: אי.פי

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר טען בראיון לניו יורק טיימס, כי "נתניהו יכול למנוע כל בחירות עד 2026. אני מודאג שתחת המנהיגות שלו, ישראל תהפוך למצורעת בעולם וגם בתוך ארה"ב".

עוד הוסיף כי "אני רואה את המספרים והם צונחים במהירות. הייתי חייב לדבר בפומבי לפני שזה יישחק לגמרי". לדברי בכיר הסנאטורים, "ללא תמיכה אמריקנית, עתידה של ישראל מוטל בספק".

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר בביקורת על נתניהו // C-SPAN

לדברי שומר, הוא עדכן את הבית הלבן בדבר תוכן נאומו אך ביקש לקבל מענה רק בנושא אחד - האם דבריו עלולים לפגוע במשא ומתן לשחרור החטופים בעזה. נאמר לו שאין חשש שכזה והוא אכן התקדם עם נאומו.

עוד הוסיף כי שקל לומר בפומבי כי על נתניהו לפרוש מתפקידו, אך לבסוף חזר בו מהחשש שזה ייתפס כחציית קו אדום. "נאבקתי בעצמי האם לקרוא לביבי לקחת צעד אחורה. זה למעשה לומר לישראל מה לעשות ועוד באמצע מלחמה". לדבריו, בעבר דחה הצעות לקרוא לביבי להתפטר. "תמיד דחיתי רעיונות כאלה", אמר.

לא מסכים עם המדיניות של נתניהו, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

בראיון הדגיש שומר כי מטרתו העיקרית בנאום הייתה "להראות שניתן לאהוב את ישראל, להישאר ידיד אמת, אך עדיין לא להסכים לחלוטין עם המדיניות שמוביל נתניהו וממשלתו". "ידעתי שתהיה סערה", הוא אמר בהקשר לתגובות שיגיעו בעקבות הנאום.

מבחינתו, הנאום נגד ראש הממשלה הגיע מתוך אמונתו היהודית והחובה המוסרית שלו למען היהודים ומדינת ישראל. "זה מגיע מכאן", הוא אמר למראיינת והצביע על בטנו.

טראמפ. "דבריו מסוכנים ומגעילים", צילום: אי.פי

בתוך כך, הגיב שומר לדבריו של הנשיא לשעבר טראמפ בראיון שהעניק לערוץ החדשות האמריקני "סאלם" שבמהלכו אמר כי "יהודי שמצביע לדמוקרטים שונא את הדת שלו - ואת ישראל".

לטעמו, אלו דברים שראויים לגינוי. "דבריו של טראמפ מסוכנים ומגעילים לחלוטין. מדובר באנטישמיות טהורה. להפוך את ישראל לנושא מפלגתי רק פוגע בישראל, פוגע באמריקה ומראה כמה נמוך טראמפ מסוגל לרדת", כתב הסנאטור בעמוד ה-x שלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר