מומחה בלוחמה עירונית: "צה"ל הוא הצבא הזהיר ביותר מפגיעה באזרחים בעולם"

ראש המחלקה ללימודי לוחמה עירונית במכון ללוחמה מודרנית של צבא ארה"ב, הקולונל ג'ון ספנסר, כתב מאמר לשבועון "ניוזוויק" בו שיבח את התנהלות צה"ל בלחימה בעזה • "הזעם על האבדות האזרחיות בעזה צריך להיות מופנה לחמאס"

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

ג'ון ספנסר, קולונל בצבא ארצות הברית ומומחה בעל שם עולמי ללחימה במרחב העירוני, כתב טור לשבועון האמריקני "ניוזוויק" בו טען כי צה"ל הוא הצבא הזהיר ביותר מפגיעה בחיי אזרחים מכלל צבאות העולם.

"שום צבא הנלחם באויב מבוצר בשטח עירוני צפוף באזור ששטחו בקושי כפול מזה של וושינגטון הבירה לא יכול למנוע את כל הנפגעים האזרחיים. דיווחים על יותר מ-25,000 פלסטינים הרוגים, בין אם הם אזרחים או חמאס, עלו לכותרות. אבל ישראל נקטה באמצעים רבים יותר כדי למנוע נזק אזרחי מיותר מאשר כמעט כל אומה אחרת שנלחמה במלחמה אורבנית", כתב ספנסר.

פשיטות בעומק חאן יונס וחיסול מחבלים: נמשכת הלחימה ברצועת עזה // דובר צה"ל

"למעשה, כמי ששירת בשני סבבי לחימה בעיראק ולמד לוחמה עירונית במשך למעלה מעשור, ישראל נקטה באמצעי זהירות שאפילו ארצות הברית לא נקטה בהם במהלך מלחמותיה האחרונות בעיראק ובאפגניסטן", הוסיף המפקד, שעומד היום בראש המחלקה ללימודי מלחמה אורבנית של המכון ללוחמה מודרנית של צבא ארצות הברית.

ספנסר טען כי צה"ל עושה שימוש גדול בפצצות מונחות בדיוק במטרה להימנע מפגיעה בתשתיות אזרחיות ללא אבחנה, מקיים שיחות טלפוניות עם אזרחים במטרה להזהירם ומקפיד על קיום מסדרונות מעבר הומניטריים פתוחים במשך שעות בכל יום. בנוסף הוא משווה את התנהלות צה"ל לזו של הצבא האמריקני והצבא העיראקי במהלך הקרבות על העיר מוסול בצפון עיראק.

"אל תטעו, אני זועם על כמות האבדות בנפש ברצועת עזה, אך חשוב להפנות את הזעם הזה למקום אליו הוא שייך, לארגון הטרור חמאס", מסכם ספנסר את דבריו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר