סגנית נשיא ארה"ב על האלימות המינית שביצע חמאס: "אונס לא יכול לשמש כנשק מלחמה"

קמלה האריס, יחד עם מנהלת המועצה למדיניות מגדרית ובכירים נוספים נפגשו עם ד"ר כוכב אלקיים-לוי, יו"ר הנציבות האזרחית בישראל • על הפרק: הפשעים החמורים שביצעו מחבלי חמאס נגד נשים וילדים ב-7 באוקטובר • ד"ר אלקיים-לוי סיפרה על העדויות החריגות והדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית להטיל אחריות על המחבלים

ביידן יחד עם בכירים נוספים מהמועצה למדיניות מגדרית ומהמועצה לביטחון לאומי. צילום: אי.פי.איי

בבית הלבן מודאגים מהדיווחים על אלימות מינית נגד נשים: עוזרת הנשיא ומנהלת המועצה למדיניות מגדרית, ג'ניפר קליין, יחד עם בכירים

סגנית נשיא ארה"ב על התקיפות המיניות ב-7 באוקטובר: "אונס לא יכול לשמש כנשק"

נוספים מהמועצה למדיניות מגדרית ומהמועצה לביטחון לאומי, נפגשו אמש (רביעי) עם ד"ר כוכב אלקיים-לוי, יו"ר הנציבות האזרחית בישראל ב-7 באוקטובר. על הפרק: פשעים חמורים של חמאס נגד נשים וילדים.

מהימים הראשונים של המלחמה, ממשל ביידן הביע דאגה רבה מאוד מהדיווחים הנוראיים על אלימות מינית שהפעיל חמאס נגד נשים וילדים ישראלים במסגרת פיגועי 7 באוקטובר. כפי שהנשיא ביידן שוב הדגיש, העולם לא יכול להסיט את מבטם מהדיווחים של ניצולים ועדים המפרטים את האכזריות של אותו יום.

במהלך הפגישה סיפרה ד"ר אלקיים-לוי על עבודתה באיסוף עדויות ותיעוד עדויות על אירועי 7 באוקטובר ופיתוח דיווח מקיף על אלימות מגדרית שבוצעה על ידי חמאס. הקבוצה דנה בהכרח להוקיע באופן חד משמעי את האלימות המינית, ובצורך במחויבות רחבה ברחבי הקהילה הבינלאומית להטיל אחריות על העבריינים ולתמוך בניצולים.

קמלה האריס צייצה בחשבון ה-X שלה (לשעבר טוויטר): "ראינו דיווחים מחרידים על תקיפה מינית על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. זה ראוי לגינוי ויש לגנותו. אונס לעולם לא יכול לשמש כנשק מלחמה. לאורך הקריירה שלי אני פועלת כדי להגן על נשים ונערות מפשעים מתועבים של אלימות מינית ואמשיך לעשות זאת".

המנהל קליין חזר על מחויבותו של הנשיא להפעיל את כל הכלים הפיננסיים, הדיפלומטיים והמשפטיים לטיפול באלימות מינית בסכסוך, ואת המאמצים המתמשכים של המינהל להבטיח את שחרור הנשים והנערות שממשיכות להיות מוחזקות כבנות ערובה על ידי חמאס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר