אנשי סגל באוניברסיטת קולומביה: "מזועזעים מהתמיכה בחמאס והאנטישמיות"

עשרות אקדמאים באוני' שבארצות הברית חתמו היום על מכתב להנהלת המוסד האקדמי היוקרתי המגנה את הטבח שביצע ארגון הטרור בעוטף עזה וביקרו את הנהלת המוסד • "אין שום תירוץ למתקפה הברברית של חמאס על ישראל, המהווה פשע מלחמה", נכתב בפנייתם

אוניברסיטת קולומביה. צילום: Gettyimages

עשרות אנשי סגל באוניברסיטה קולומביה בארצות הברית חתמו היום (שלישי) על מכתב להנהלת המוסד האקדמי היוקרתי המגנה את הטבח שביצע ארגון הטרור חמאס בעוטף עזה וביקרו את הנהלת המוסד. הם כתבו כי הם "נחרדים" מהאנטישמיות הבוטה שביטאו חלק מאנשי הסגל והסטודנטים.

אלפים בהפגנת תמיכה בניו יורק // דור מלול

"באוניברסיטה אדירה כמו שלנו יש מקום לדיון נמרץ על פתרון שתי המדינות והאם הוא צודק או ישים ועל מי נושא באחריות למצב האומלל ברצועת עזה. אך אין שום תירוץ למתקפה הברברית של חמאס על ישראל, המהווה פשע מלחמה", נכתב בפנייתם של אנשי הסגל.

עודד הוסיפו האקדמאים: "אנו נחרדים מכך שמישהו ירצה לחגוג מעשי זוועה מפלצתיים כאלו, או כמו שעשו חברי סגל באוניברסיטת קולומביה, לנסות 'לשים את הדברים בהקשר' או לראות בהם חלק מ'הזכות להתנגד למשטר כיבוש'. האוניברסיטה לא יכולה לסבול ולהרשות אלימות, התבטאויות שמסיבות לאלימות או הצהרות של שנאה. כמו שאנו מתנגדים לכל דעה קדומה או גזענות כלפי פלשתינים או מוסלמים, אנו נחרדים מסדרת האירועים האנטישמיים שהתרחשו מאז השביעי באוקטובר".

"האסלאם הרדיקלי מקדש מוות". מחבל חמאס בבארי, ב־7 באוקטובר, צילום: רויטרס


מכתב האקדמאים מגיע בעקבות מכתב שפורסם על ידי יותר ממאה מרצים ואנשי סגל בקמפוס בו הגנו על סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס וקראו להגן על תלמידים שהשתתפו בהפגנות מהשלכות בשל הבעת תמיכה בטרור. המרצים אף קראו לאוניברסיטה להפסיק שיתופי פעולה עליה הכריזה עם מוסדות אקדמיים במדינת ישראל.

הפגנות באוניברסיטת ניו יורק, צילום: AFP


לפני קצת יותר משבוע פורסמה עצומה, עליה חתמו עשרות אלפי אזרחי ארצות הברית, בדרישה להדיח את פרופסור יוסוף מסעד, מרצה לממשל והיסטוריה בקולומביה, שכינה את הטבח שביצעו מחבלי חמאס "ניצחון אדיר ומרהיב". מסעד כתב לאתר 'אינתיפאדה אלקטרונית' כי "ההישג המרכזי של ההתנגדות (חמאס) היה בהשתלטות זמנית על ההתנחלויות, מה שהיווה מכת מוות לכל אמון שהיה למתנחלים הישראליים בצה״ל וביכולתו להגן עליהם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר