תחקיר אמריקני: ההאזנות למכשירי הקשר של חמאס הופסקו כשנה לפני הטבח

על פי טענות שפורסמו בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" יחידת 8200 חדלה מלהאזין לתדרי הרדיו ששימשו את מחבלי הארגון מתוך "חוסר עניין" • בכלי התקשורת טענו כי ישראל התמקדה בזירה הצפונית ולא ראתה איום מידי מצדו של חמאס • לפיד ל"ישראל היום": "לא הכרתי הנחיה כזאת"

מחבלי חמאס בעזה. צילום: Getty Images

יחידת 8200 של המודיעין הישראלי הפסיקה את ההאזנות היזומות למכשירי הקשר של מחבלי ארגון חמאס כשנה לפני אירועי הטבח בעוטף עזה, כך נטען היום (שלישי) בתחקיר מקיף שפרסם העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד התייחס לתחקיר ואמר ל"ישראל היום": "לא הכרתי הנחיה כזאת".

צילום: יהודה שלזינגר

לפי התחקיר, אנשי המודיעין נטשו את ההאזנות היזומות לתדרי הרדיו שמשמשים את הפעילים הזוטרים בארגון, לאחר שהסיקו שאין ערך מודיעני בהאזנות. לטענת העיתון, מכשירי קשר כאלו נמצאו ברשותם של המחבלים שביצעו את הטבח ביישובי העוטף. 

על פי הדיווח, ישראל ידעה שחמאס מתעצם צבאית לאורך הזמן אך האמינה שתוכל להכיל את קצב ההתפתחות באמצעות רשת של מודיעין אנושי וכלי מעקב מתוחכמים, שיספקו התראה מוקדמת במקרה של מהלך גדול של מחבלי הארגון. 

טרקטור של חמאס ממוטט את גדר ההפרדה עם עזה

עוד נכתב כי השיטה הישראלית הביאה בעבר לתוצאו תכמו מניעת פיגועים גדולים וסיכול של בכירים בארגון הטרור במהלך סבבי הלחימה. עוד נטען כי ישראל הסתמכה יתר על המידה על גדר המכשול להגנה מפני חדירה קרקעית. 

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה שלזינגר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר