מדאיג: עלייה של 10% באירועי האנטישמיות בארה"ב בשנה החולפת

במהלך המחצית הראשונה של שנת 2023 חלה עלייה משמעותית באירועי האנטישמיות במדינה • בין האירועים המשמעותיים - אירועי תקיפות פיזיות של אנשים בעלי "חזות יהודית" בעיקר בניו יורק • בנוסף - תיאוריות קונספירציות רבותב

הפגנה נגד אנטישמיות בניו יורק (ארכיון). צילום: GettyImages

נתון ממטריד: עלייה של 10% באירועי האנטישמיות בארה"ב ביחס לזמן המקביל אשתקד (ינואר-יוני). כך עולה מנתונים שיוצגו מחר (רביעי) בדיון שייערך בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות על ידי ההסתדרות הציונית העולמית.   

כמצוין, במהלך המחצית הראשונה של שנת 2023 (ינואר – יוני) חלה עלייה משמעותית בכמות האירועים האנטישמים בארה"ב.

נאו נאצים תקפו ישראלי באורגון

בעוד שבשנת 2022 עמדו שיעורי אירועי האנטישמיות בארה"ב על 37.1% מכלל האירועים האנטישמים שהתרחשו ברחבי העולם (39.1% ביבשת צפון אמריקה – כולל את קנדה), הרי שמבט על מחצית השנה הנוכחית (ינואר- יוני ועד בכלל) מעלה, כי שיעור האירועים האנטישמים בארה"ב היוו כ-50% מכלל האירועים אשר התרחשו בעולם.

בחלוקה הנוגעת לאופי האירועים בתוככי ארה"ב עולה, כי כ-50% מכלל האירועים בארה"ב הינם אירועי תעמולה, 20% אירועי השחתת רכוש, 14% אלימות מילולית ו-7% אלימות פיזית. ומיהו החודש האנטישמי ביותר? החודש האחרון, יוני, היה החודש עם הכי הרבה דיווחים על אירועים אנטישמים במחצית השנה החולפת.

בין האירועים המשמעותיים ניתן לראות אירועי תקיפות פיזיות של אנשים בעלי "חזות יהודית" בעיקר בניו יורק – וזאת למרות שהדו"ח של NYPD הראה ירידה בפעילויות השנאה.

צלבי קרס שרוססו במסדרונות המעונות באוניברסיטת קולומביה ארצות הברית, צילום: RYA INMAN / Columbia dailty spectator

בנוסף, נרשמה עליה בפעילות של "הליגה להגנת הגויים" (Goyim Defense League) אשר מפגינים במקומות שונים ברחבי ארה"ב עם סממנים בעלי אופי אנטישמי מובהק בקריאה לפגיעה וקוראים לקריאה ביהודים.

עוד הועלו, בין היתר, תיאוריות קונספירציות רבות והמובהקת שבהן – רוברט פ. קנדי – אשר טען כי נגיף הקורונה הונדס כך שלא יפגע ביהודים וסינים וכן אמירתה של השחקנית היהודייה רוזן בר אשר טענה ש"אף אחד לא מת בשואה".

נציין כי בחודש מאי, ממשל ביידן חשף את התוכנית הלאומית למאבק באנטישמיות בארה"ב. תוכנית זו כוללת, בין היתר, חינוך בבתי הספר ובאוניברסיטאות, מתווה למדידה של תקריות אנטישמיות ומאבק חקיקתי למניעת אפליה נגד יהודים, אולם עם זאת ישנן לקונות רבות בתוכנית וזו עודנה תלויה באישור תקציבי.

ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, הגב' רחלי ברץ ריקס מסרה: "אנו עוקבים בדאגה אחר הנתונים הללו ורואים כי "הגבינה זזה" ויש שינוי משמעותי ביחס האמריקאים ליהודים ולישראל בפרט. עלינו לפעול כולם יחד למיגור התופעה והעלאת המודעות לנושא בכל חלקי האוכלוסייה - כולנו עם אחד!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר