טרגדיה בעומק האוקיינוס: אזל החמצן בצוללת "טיטאן"

ספינה עם רובוט חילוץ עושה את דרכה לזירת היעלמות כלי השיט הזעיר • אך על פי כל החישובים, אספקת החמצן לחמשת הלכודים נגמרה בשעה 14:18

הצוללת הזעירה "טיטאן". צילום: איי.אף.פי

טרגדיה בעומק האוקיינוס: אספקת החמצן לצוללת הזעירה "טיטאן" אזלה היום בצהריים (חמישי) לאחר שחלפו 96 שעות מאז היעלמותה, כך העריכו מומחים המכירים את המפרט הטכני של כלי השיט.

למרות מאמצי ההצלה, שנמשכים בניסיון להגיע לכלי השיט, בלתי סביר בנקודת הזמן הזו שמי מחמשת נוסעי הצוללת, שירדו למצולות כדי לתצפת על שרידי "טיטאניק", עדיין בחיים.  

הספינה "הורייזון ארקטיק" של חיל הים האמריקני עושה את דרכה לאזור, שבו נשמעו בשתי היממות האחרונות נקישות. משמר החופים האמריקני הודיע אתמול כי רעשים נוספים נשמעו באזור, אך לא ברור אם מקורם בכלי השיט שנעלם. 

הבוקר הגיעה לאזור ספינת החילוץ הצרפתית "ל'אטלנט", כשעל סיפונה רובוט מתקדם שעשוי לעזור באיתור מיקומה של ה"טיטאן". "איננו יודעים מה קרה", אמר אוליביה לפור, בכיר בחברה המפעילה את הרובוט. "הרעשים שנשמעו היום נותנים תקווה לכך שהצוללת על קרקעית הים ושבני האדם בה עדיין חיים, אבל גם תרחישים אחרים מן האפשר. אפילו אם יש רק שביב של תקווה, נעשה כל מאמץ".

שמונה אוניות בעלות יכולות שונות מצטרפות למבצע החיפושים בצפון האוקיינוס האטלנטי, באזור שבו לפי משמר החופים האמריקני, נקלטו הנקישות.

הספינה "הורייזון ארקטיק" יוצאת מנמל סנט ג'ונס בקנדה, צילום: רויטרס

כל האוניות החדשות מצטרפות ל"פולאר פרינס", שהשיטה את "טיטאן" לזירת הצלילה ובה נמצאת מפקדת המבצע, ול"דיפ אנרג'י", אונייה להנחת צינורות.

חמשת הנוסעים בקפסולה (מימין למעלה, בכיוון השעון): ראש, האב והבן דווד, נרז'ולה והרדינג, צילום: אי.אף.פי

תזכורת: "טיטאן" החלה לצלול לעבר שברי ה"טיטאניק" ביום ראשון בבוקר. הירידה אל קרקעית האוקיינוס הייתה צריכה להימשך שעתיים, אולם בחלוף שעה ו-45 דקות, בעומק של 3,500 מטרים, אבד הקשר עם הצוללת. בבטן ה"טיטאן" היו חמישה: איש עסקים פקיסטני שהזאדה דווד ובנו סולימאן, ההרפתקן הבריטי היימיש הרדינג, חוקר ה"טיטאניק" פול-אנרי נרז'ולה, וסטוקטון ראש, מנכ"ל "אושנגייט", המפעילה של הצוללת. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר