"סם ממכר דיגטלי": בקונגרס האמריקני קוראים לאסור את השימוש בטיקטוק

יו"ר ועדת חקירה מיוחדת של בית המחוקקים בוושינגטון הזהיר מפני האפליקציה שנמצאת בבעלות חברה סינית • ברשת החברתית הגיבו: "למפלגה הקומוניסטית הסינית אין שליטה ישירה או עקיפה בטיקטוק"

טיקטוק, צילום: AP

יו"ר ועדת החקירה לנושא סין בבית הנבחרים האמריקני, מייק גלגר, אמר היום כי אפליקציית הסרטונים החברתית טיקטוק היא "סם ממכר שממשלת סין מספקת לאזרחי ארצות  הברית".

בראיון עם תוכנית "פגוש את העיתונות" של רשת החדשות האמריקנית סי.אן.אן, אמר גלגר כי טיקטוק היא: "פנטניל דיגיטלי, סם ממכר הרסני ואנו רואים מידע מטריד על ההשפעה המזיקה של שימוש תכוף ברשתות החברתיות, במיוחד על נשים וגברים צעירים פה בארצות הברית".

"אנחנו חייבים לשאול את עצמנו אם אנחנו רוצים שהמפלגה הקומוניסטית הסינית תשלוט במה שעתיד להפוך לחברת המדיה החזקה בארצות הברית. אנחנו צריכים לקחת את האיסור על עובדי מדינה מסוימים להשתמש באפליקציה במכשירים שקיבלו מהמדינה ולהרחיב אותו לכל המדינה",אמר גלגר.

חבר הקונגרס האמריקני מייק גלגר,



בחברת האם של טיקטוק "בייטדאנס" הגיבו לדבריו של המחוקק וטענו כי "מכילים אפס אמת". "למפלגה הקומניסטית הסינית אין כל שליטה, ישירה או עקיפה, על החברה או על טיקטוק. אנו חברה פרטית וגלובלית, שכמעט 60 אחוזים ממנה נמצאים בבעלות משקיעים גלובליים מוסדיים ויתר החברה נמצא בבעלות מיסדייה ועובדיה שרבים מהם אמריקנים", נכתב בהודעת החברה.

גורמים בארצו תהברית האשימו את החברה ואת האפליקציה בצנזור תוכן בעל רגישות פוליטית עבור השלטון הקומוניסטית בבייג'ין כמו מחנות המעצר לבני המיעוט האויגורי בחבל שינג'יאנג. "מה יהיה אם הם יתחילו לצנזר את החדשות? מה יהיה אם הם יתחילו לשחק עם האלגוריטן כדי להציג רק מה שמתאים למפלגה הקומוניסטית?", תהה גלגר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר