הטירוף של טראמפ: התנפל על הסוכן החשאי על כך שמנע ממנו להגיע לקפיטול

עדויות מטרידות בוועדת בית הנבחרים לחקירת מהומות הקפיטול • לפי העדות של קאסידי האצ'ינסון: "טראמפ גם תפס את ההגה של הלימוזינה בזעם לאחר שנודע שהוא לא יילקח לשם"

לקח לנהג את ההגה בפרעות, צילום: איי.אף.פי

ועדת החקירה סביב אירועי הפריצה לקפיטול" חשפה הערב (שלישי) עדויות מטרידות באשר להתנהלות של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ במהלך המשבר, בין היתר השתלטות שלו באנשי השירות החשאי.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הסתער על סוכן של השירות החשאי בזעם בלימוזינה הנשיאותית כשנאמר לו שלא ניתן לקחת אותו לקפיטול של ארה"ב ב-6 בינואר 2021, העידה שלשום העוזרת של ראש הסגל לשעבר בבית הלבן.

"אני הנשיא, קח אותי עכשיו לקפיטול!" טראמפ התעקש, לפי העדות של העוזרת, קאסידי האצ'ינסון, ותיארה את מה שנאמר לה שקרה בלימוזינה באותו יום. "טראמפ גם תפס את ההגה של הלימוזינה בזעם לאחר שנודע שהוא לא יילקח לשם", אמרה האצ'ינסון.

מידע מטריד על הנשיא לשעבר. האצ'ינסון, צילום: AFP

האצ'ינסון, ששימשה כעוזרת הבכירה של ראש הסגל של טראמפ בבית הלבן, מארק מדואוז, חשפה את התקרית הדרמטית לראשונה בדיון שנקבע בפתאומיות בוועדת בית הנבחרים שחוקרת את המהומה ב-6 בינואר בקפיטול האמריקאי.

הצ'ינסון העידה כי יו''ר הסגל של הנשיא, ג'ף מדואוז, הזהיר אותה בימים שלפני אירועי הפריצה כי "דברים עלולים להפוך לרעים מאוד". בנוסף טענה העוזרת כי טראמפ הבית את תומכיו, שידע כי הם חמושים, לפרוץ למתחם בית המחוקקים והסנאט.

על פי עדותה של האצ'ינסון, כשסיפרו לטראמפ כי תומכיו הגיעו חמושים לזירת המחאה מול בניין הקפיטול, ופירטו בפני את כלי הנשק שברשותם, הוא לא הרים את עיניו ממכשיר הטלפון ושאל בקול אדיש "זה הכל?".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר