גרטה טונברג: "ועידת האקלים - כישלון"

פעילת הסביבה הצעירה מתחה ביקורת חריפה על הכינוס הבינלאומי בגלזגו: "אי אפשר לפתור את המשבר באותן שיטות שהכניסו אותנו אליו מלכתחילה"

טונברג, אתמול, צילום: איי.פי

"אירוע של יחסי ציבור": פעילת האקלים הצעירה גרטה טונברג מתחה ביקורת חריפה על ועידת האקלים הבינלאומית בגלזגו אתמול (שישי) באירוע מחאה שערכה, וקבעה כי "זה לא סוד שמדובר בכישלון".

לדבריה, "אנחנו לא יכולים לפתור את המשבר באותן שיטות שהכניסו אותנו אליו מלכתחילה". היא טענה כי ועידת COP26 היא "אירוע של יחסי ציבור, שבו מנהיגים נושאים נאומים יפים ומודיעים על התחייבויות ויעדים מפוארים, בעוד שממשלות במדינות הצפון הגלובלי מסרבות לנקוט כל פעולה אקלימים דרסטית".

הנאום של טונברג, אתמול // צילום: רויטרס

כזכור, טונברג (18) עלתה לכותרות לראשונה באוגוסט 2018, לאחר שארגנה הפגנה בסמוך לפרלמנט בשוודיה למען עצירת ההתחממות הגלובלית. מאז היא סחפה אחריה תומכים מכל העולם, נאמה באו"ם, הפכה לאשת השנה של "טיים" ונכללה ברשימת מאה הנשים המשפיעות של "פורבס".

הוועידה, שבה נוכחים עשרות אלפים מרחבי העולם ובהם מנהיגי מדינות ופעילי סביבה, תינעל ב-12 לנובמבר. במהלך הכינוס, יותר מ-100 ראשי מדינות התחייבו לעצור את כריתת היערות והריסתם עד שנת 2030. המדינות, שבשטחן יותר מ-85% מהיערות בעולם, ישקיעו 19 מיליארד דולר בהגנה על היערות ושיקומם.

ועידת האקלים נפתחה בגלזגו // צילום ארכיון: רויטרס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר