"חברה מפלצתית": צפון קוריאה נגד "משחק הדיונון"

אתר תעמולה של המדינה המסוגרת פרסם מאמר שגינה את הדרמה הפופולרית ואת תרבותה של שכנתה מדרום • העונש בצפון קוריאה על צפייה בסדרות מהדרום הוא מאסר ממושך

משחקי הדיונון - הבובה, צילום: נטפליקס

צפון קוריאה פרסמה היום (שלישי) מאמר תעמולה ארסי במיוחד נגד דרמת האימה הדרום-קוריאנית "משחק הדיונון", וכינתה את החברה במדינה "מפלצתית".

המאמר, שפורסם באתר התעמולה של המשטר "ארירנג מאארי", המיועד לקהל זר (שכן צפון קוריאה אינה מחוברת לרשת האינטרנט באופן רשמי), נכתב על ידי אושיית קולנוע מהדרום ששמה לא פורסם, וייתכן כי אינה קיימת.

"הסדרה מדגימה מה קורה בחברה בלתי שוויונית, שבה בני אדם הופכים לכלי משחק עבור העשירים. נראה כי היא מדגימה היטב את המציאות המפלצתית של החברה הדרום-קוריאנית, שבה אנשים נדחקים לכדי תחרות חסרת רחמים שמשמידה כל זכר לאנושיות שלהם", נכתב במאמר, שמהווה התייחסות ראשונה של גורם כלשהו במדינה המסוגרת לדרמה המצליחה בשירות התוכן נטפליקס. "דרום קוריאה, בעלת התרבות הקפיטליסטית, היא מקום שבו שחיתות ואנשים חסרי מוסר או ערכים הם נפוצים במיוחד". 

עם זאת, בלתי סביר שמי מאזרחיה של צפון קוריאה זכה לצפות בסדרה, לפחות באופן חוקי. שוק הברחת הסדרות מהדרום לצפון קוריאה דרך סין מדיר שינה מעיני המשטר, ובשנה שעברה עבר חוק במדינה שמחמיר את הענישה על מי שנתפס כשברשותו סדרות או סרטים זרים. שמו של החוק - "החוק נגד מחשבה ריאקציונרית" - מעיד על מחויבותו של המשטר להילחם בהשפעה התרבותית מהדרום, שעד כה הגיעה בעיקר בצורה של אופרות סבון פופלריות, שמוברחות למדינה על גבי התקנים ניידים.

עם זאת, באופן אירוני, המציאות שבה אנשים נכלאים במתקנים עם שומרים חמושים, כשהם נאלצים לבצע מטלות על מנת לשרוד, היא חלק מהמציאות היומיומית עבור מאות אלפי בני אדם במערכת מחנות הכליאה של צפון קוריאה, דווקא. בני המעמד החברתי, הנחשבים לא נאמנים למשטר, לעיתים נולדים ומבלים את כל חייהם במחנות כליאה, שם רעב, עבודות פרך וסאדיזם של השומרים עלולים להזכיר את הסדרה המצליחה יותר מאשר כל דבר שניתן למצוא בדרום קוריאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר