מחבל של ארגון בוקו חראם לצד תלמידות שנחטפו בשנת . צילום: איי.אף.פי

המתקפה על הנוצרים בניגריה נמשכת: מחבלים חטפו 52 תלמידות בית ספר קתולי

חמושים אסלאמיסטים פרצו לבית ספר במדינת ניז'ר בצפון ניגריה ולקחו בשי עשרות תלמידות • האירוע מתרחש פחות משבוע לאחר מקרה דומה בחלק אחר של המדינה

חמושים בניגריה חטפו 52 תלמידים מבית ספר קתולי במדינת ניז'ר, כך דיווחה תחנת הטלוויזיה המקומית Arise News ביום שישי. הצהרה של ממשלת מדינת ניז'ר ​​אישרה כי התרחשה חטיפה, אך מסרה כי מספר התלמידים החטופים עדיין נבדק.

ניגריה%3A חמושים תקפו בית ספר ולקחו תלמידות בנות ערובה%2F%2Fרויטרס

"ממשלת מדינת ניז'ר ​​קיבלה בעצב רב את החדשות המטרידות על חטיפת תלמידים מבית הספר סנט מרי", נכתב בהצהרה, והוסיפה כי סוכנויות הביטחון מחפשות אחר התלמידים.

ניגריה הייתה עדה לגל של מתקפות של חמושים, כולל חטיפתן ביום שני של 25 תלמידות בית ספר מפנימייה במדינת קבי. המתקפות הדגישו את חוסר הביטחון במדינה במערב אפריקה ואילצו את הנשיא בולה טינובו לדחות נסיעות לחו"ל. המשטרה מסרה כי סוכנויות הביטחון "סורקות את היערות במטרה להציל את התלמידים החטופים".

בית הספר ממנו נחטפו התלמידות בניגריה, צילום: רשתות חברתיות

ההתקפה מגיעה בעקבות טענות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי נוצרים נרדפים בניגריה, טענה שנדחתה על ידי ממשלת ניגריה. מוקדם יותר החודש, אמר טראמפ כי ישלח כוחות לניגריה "עם אקדחים שלופים" אם ממשלתה "תמשיך לאפשר את הריגת הנוצרים". ממשלת ניגריה דחתה את הטענות הללו, ותיארה אותן כ"הצגת שווא בוטה של ​​המציאות".

גורם רשמי אמר כי "טרוריסטים תוקפים את כל מי שדוחה את האידיאולוגיה הרצחנית שלהם - מוסלמים, נוצרים ואלה חסרי אמונה כאחד". ביום שלישי, חמושים פתחו באש לעבר כנסייה בדרום-מערב מדינת קווארה, הרגו שני אנשים וחטפו 38 נוספים בזמן שהטקס שודר באינטרנט.

שוטר ניצב בכנסייה שהושחתה בניגריה, צילום: איי.פי

לניגריה היסטוריה ארוכה של מתקפות חטיפה על מוסדות חינוך מצד חמושים אסלאמיסטים. בשנת 2014 תקף ארגון בוקו חראם, שלוחה מקומית של אל קאעידה ולאחר מכן של המדינה האסלאמית, בית ספר לבנות בעיירה ציבוק בצפון מזרח המדינה וחטפו 271 תלמידות. יותר ממאה מהתלמידות מעולם לא שוחררו ובמדינה חוששים שהן נמכרו לעבדות במדינות זרות או נרצחו בידי המחבלים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...