זוועה בהודו: תינוקות נספו בשריפה בבית חולים בני דלהי

אש פרצה במלחקת יולדות בבירת הודו והמחלצים התקשו להיכנס לבניין הבוער • אחד המחלצים: "התינוקות בערו בעריסות" • בתקרית אחרת נהרגו 27 בני אדם בדליקה בלונה פארק

זירת האסון בניו דלהי, בירת הודו. צילום: איי.אף.פי

טרגדיה בהודו: לפחות שישה תינוקות נספו היום (ראשון) בדליקה שפרצה בבית חולים לתינוקות במזרח הבירה ניו דלהי, כך דיווחו כל תקשורת במדינה.

על פי הדיווחים, כמה פיצוצים עזים הרעידו את בית החולים לפני שפרצה האש. כוחות חילוץ שהגיעו לזירת האסון לא הצליחו להיכנס למבנה ונאלצו לפרוץ חלונות שהיו חסומים בשברים. העיכוב בהגעת כוחות הכיבוי והחילוץ החמירו את המצב בתוך בית החולים, למרות זאת, שישה תינוקות חולצו בשלום מהמבנה והועברו לטיפול בבתי חולים אחרים.

הודו: שריפה פרצה במחלקת יולדות בבית חולים // צילום: רויטרס



אשוק גופטה, תושב האזור, סיפר לרשת החדשות הבריטית BBC כי "הבית שלנו רעד מעוצמת הפיצוצים. אתה יכול לראות בעצמך שאיפה שהתחילו הפיצוצים זה מחסן בו משתמשים להחזיק מכלי חמצן". בעוד חקירה בנוגע לגורם לדליקה טרם התרחשה, רבי םהעידו כי פיצוץ בלוני חמצן קדם להתפשטות הלהבות.

ג'יטנדר סינג שוטני, חובש ונהג אמבלונס, סיפר לרשת החדשות האמריקנית ABC: "השריפה הייתה נוראית. המשטרה ומכבי האש היו פה, אבל לא הצליחו להבין איך להיכנס למבנה.  בסוף הצלחנו להיכנס דרך חלון אחורי. במבנה היה המון עשן, תינוקות בערו בתוך העריסות שלהם. הם היו קטנטנים, זה היה כל כך נורא. הצלחנו לחלץ 12, רק שישה מהם היו בין החיים".

קרובי משפחה של תינוקות בית החולים בו התרחשה השריפה בהודו, צילום: רויטרס

שוטני מאשים את הרשויות בהזנחה: "זו שריפה קטנה, לא היו אמורים למות כל כך הרבה אנשים. היא התרחשה באמצע שכונת מגורים, אנשים עברו ברחוב ויכלו להיפגע. אני חושב שמדובר ברשלנות חמורה של משרד הבריאות".

באירוע נוסף, שהתרחש ביום שבת, 27 בני אדם נספו בדליקה שפרצה בפארק שעשועים במדינת גוג'ראט במערב המדינה. לפחות 9 מההרוגים הם ילדים בני פחות מ-16.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר