"לא יודעים איך נשרוד": פקיסטן מוכת השיטפונות מתחננת לעזרה

באיסלמבאד העריכו כי שיקום המדינה יימשך יותר מחמש שנים ויעלה יותר מ-10 מיליארד דולר • השיטפונות שהיכו במדינה גרמו למותם של יותר מ-1,500 בני אדם והציפו קרוב לשליש משטחה

עיר מוצפת במהלך השיטפונות בפקיסטן, צילום: איי.פי

פקיסטן מתאבלת על יותר מ-1,500 בני אדם שנהרגו בשבוע החולף מסדרת שיטפונות חסרת תקדים, שהציפה יותר משליש מהמדינה וגרמה להרס שלא נראה בה זה עשורים.

מומחה בסהר האדום העריך כי יותר מ-3,000 קילומטרים של דרכים ו-160 גשרים נהרסו לגמרי בעקבות השיטפונות שנגרמו מגשמים כבדים, מה שמקשה על פעולות החילוץ וייקר ויכביד על מאמצי השיקום והבנייה מחדש. בנוסף, העריך הבכיר, הפגיעה ביבולים תגרום למחסור חמור במוצרי מזון במדינה ותייקר את המצאי הקיים משמעותית.

אשאן איקבאל, שר התכנון והתשתיות הפקיסטני, האשים את המערב ומדינות שבחרו במדיניות של "פיתוח מואץ ובלתי מתחשב", באסון שפקד את ארצו ואמר כי עליהן לסייע למדינה להתאושש ולעמוד שוב על רגליה. "חתימת הפחמן שלנו היא מהנמוכות בעולם. על הקהילה הבינלאומית מוטלת החובה לעזור לנו לשקם את התשתית שלנו ולהכין אותה לפגעי משבר האקלים", אומר איקבאל.

אישה וילדה ברחוב מוצף בפקיסטן, צילום: איי.אף.פי

שרת שינויי האקלים של פקיסטן גם התייחסה אתמול לסוגייה הכואבת כשפנתה למדינות העולם להגיש סיוע לארצה: "פשוטו כמשמעו, שליש אחד של המדינה נמצא מתחת למים כרגע. הנזק חצה כל גבול או נורמה שהכרנו בעבר, אנחנו לא בטוחים איך להמשיך הלאה".

הסיוע זורם למדינה טיפין טיפין כרגע, בעיקר בדמות ציוד רפואי, אוהלים, שמיכות ומוצרי מזון יבש. שמונה מטוסים עמוסי סיוע נחתו אתמול בשה התעופה הבינלאומי באסלאמבד, מסין, צרפת, ארצות הברית, קנדה וטורקיה. אלא שהסיוע הוא טיפה בים הסבל והצער של פקיסטן בשבוע החולף, ומומחי אקלים במדינה סבורים כי הסוף של מערכות הגשמים העזות עדיין רחוק.

אזרחים נאבקים לקבל סיוע במזון במהלך השיטפונות בפקיסטן, צילום: איי.פי

האסון של פקיסטן מקבל גם משמעות כלכלית עמוקה עבור המדינה הנאבקת. נתונים רשמיים שפורסמו בשבועות האחרונים הראו שלמדינה יש מספיק מטבע זר ברזרבה רק עבור כחודש של יבוא, שכן כלכלתה נאבקת בשיעור אינפלציה שנתי של כמעט 25%.

רחוב שהפך לנהר שוצף בפקיסטן, צילום: איי.פי

בהצהרה על סיוע פיננסי של 1.1 מיליארד דולר, אמרה סגנית מנכ"ל קרן המטבע, אנטואנט סאיה: "כלכלת פקיסטן ספגה תנאים חיצוניים שליליים, עקב זליגה מהמלחמה באוקראינה, ואתגרים מקומיים, כולל ממדיניות מתאימה שהביאה לא אחידות צמיחה לא מאוזנת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר