ירדן חותמת על הסכם מים עם ישראל - ומשמרת יחסים עם איראן

צוותים בראשות שרי משאבי המים מצד ישראל וירדן נפגשו, כדי לחתום על הסכם להגדלת כמות המים המסופקת מדי שנה • אתמול שוחח טלפונית שר החוץ הירדני עם מקבילו מהרפובליקה האסלאמית • לירדן ולאיראן אינטרסים בסוריה

המלך עבדאללה, צילום: צילום: אי.אף.פי

מצד אחד רוכשים מים, מצד שני מחממים יחסים עם איראן: צוותים של ישראל וירדן קיימו פגישה בנוכחות שרת האנרגיה ומשאבי המים, קארין אלהרר, ושר המים הירדני, מוחמד אל-נג'ר. כך פרסמה היום (שלישי) השרה אלהרר, וכן הדבר פורסם בתקשורת הירדנית.

גורמים במשרד המים הירדני מסרו לכלי התקשורת כי "נחתם הסכם, שלפיו ירדן תרכוש 50 מיליון קוב מים מחוץ למסגרת הסכם השלום עם ישראל והכמויות שנקבעו בו". על פי הסכם השלום, ישראל מספקת 35 מיליון קוב מים באופן שנתי לירדן.

יאיר לפיד אמר על ההסכם: "מברך את שרת האנרגיה, קארין אלהרר, ואת שר המים הירדני, מוחמד אל-נג'אר, על חתימת הסכם חשוב להכפלת מכסות המים לירדן. זו שכנות טובה והמשך מדינאות החיבורים של ישראל עם מדינות נוספות. זה עוד צעד בשיתוף פעולה בין ישראל לירדן בהתמודדות עם אתגרי המדינות".

"היסטוריה: חתמנו כעת על הסכם להכפלת כמות המים לירדן", כתבה השרה אלהרר בטוויטר. "זוהי אמירה חד-משמעית - אנחנו רוצים ביחסי שכנות טובים. כולי תקווה שזו סנונית ראשונה לשיתופי פעולה בין ישראל והממלכה הירדנית, שיטיבו עם שני העמים בהתמודדות עם אתגרי השעה".

אלא שבזמן שירדן נהנית מיחסיה עם ישראל, היא גם שומרת על קשרים עם איראן. רק אתמול, שר החוץ הירדני איימן א-ספדי שוחח טלפונית עם מקבילו האיראני, אמיר עבדולחיאן. השניים דנו על דרכים לשיפור היחסים בין המדינות, וכן על "אינטרסים משותפים" של שתי המדינות. השניים הביעו את שאיפתם לחזק את היחסים הבילטראליים ולשמר את השיח הפתוח.

מעבר לכך, השניים גם החליפו את השקפותיהם בנוגע למשברים באזור ולצורך ל"קידום השלום והיציבות" באזור. א-ספדי אמר למקבילו כי מדינתו תומכת ביחסים בין מדינות האזור, שמתבססים על שכנות טובה ועל היעדר התערבות בסוגיות הפנימיות של מדינות אחרות.

שר החוץ הירדני איימן א-ספדי,
שר החוץ האיראני עבדולחיאן, צילום: אי.אף.פי

ראוי לציין כי לעמאן ולטהרן יש אינטרסים בסוריה. כך למשל, בשבועות האחרונים ירדן פתחה את גבולותיה עם סוריה לתנועת נוסעים. על רקע זה, מלך ירדן עבדאללה אף שוחח טלפונית עם שליט סוריה בשאר אסד - לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר