טורקיה חיסלה בכיר במחתרת הכורדית

כוחות הצבא וסוכנות הביון "נטרלו" באזור קנדיל שבצפון עיראק את מהמט האטיפ אריטורק, מפקד אזור כירכוכ במחתרת הכורדית

מהמט האטיפ אריטורק

כוחות הצבא וסוכנות הביון של טורקיה (MİT) "נטרלו" באזור קנדיל שבצפון עיראק את מפקד אזור כירכוכ במחתרת הכורדית (PKK), מהמט האטיפ אריטורק (Mehmet Hatip Arıtürk), ששם המחתרת שלו היה דליל סיירט - כך אישרו היום (שישי) מקורות ביטחוניים לסוכנות הידיעות הממשלתית "אנאדולו".

אריטורק חוסל לאחר שתכנן כמה פיגועים באזור אפרין בשנת 2015, וכן עסק בצבירת רקטות ואמל"ח ב-2016, ששימשו בהמשך נגד טורקיה. מעבר לכך, הוא עסק בשנים האחרונות בפעילויות מודיעין של המחתרת הכורדית וכיהן כקצין תעמולה באזור קנדיל, וכאמור כמפקד אזורי. 

עם זאת, אין מדובר בבכיר היחיד במחתרת הכורדית שאנקרה חיסלה השבוע. סוכנות הביון "נטרלה", במונחים הטורקיים, את אנגין קאראאסלן (Engin Karaaslan), ששם המחתרת שלו היה היידר ורטו, ביום שלישי.

בניגוד לאריטורק - קאראאסלן, שהיה חבר בוועד המרכזי של ה-PKK, היה מבוקש גם על ידי האינטרפול. הוא חוסל באמצעות רחפן שתקף את הרכב שבו נסע בכביש קמישלי-חסכה.

קאראאסלן הצטרף למחתרת הכורדית במהלך שנות ה-80 וקיבל אימונים אישיים מלא אחר ממנהיג ה-PKK - עבדוללה אג'לאן (Abdullah Ocalan). בהמשך, במהלך שנות ה-2000, כיהן בתור שליח המחתרת הכורדית בארמניה. לפי אנקרה, מדובר בדמות הבכירה ביותר של המחתרת הכורדית שחוסל בסוריה עד היום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר