בשליחות איראן: שיירת משאיות דלק ראשונה הגיעה ללבנון

הספינה האיראנית הביאה את מכלי הדלק ועגנה בסוריה • השיירה נכנסה לתוך העיר בעלבכ • בקרוב יגיעו עוד ארבע ספינות נוספות • נסראללה הודיע שהדלק ישמש בתי חולים ובתי אבות • המשלוח הוא הפרה של הסנקציות האמריקניות על איראן

ההמון הלבנוני מריע לשיירת המשאיות בבעלבכ, צילום: איי.אף.פי

שיירת משאיות ראשונה של מטען הדלק האיראני שנפרק עברה היום (חמישי) ללבנון והגיעה לעיר בעלבכ. זאת לאחר שהספינה האיראנית עגנה בתחילת השבוע בנמל בניאס בסוריה.

שיירות של משאיות צפויות להמשיך לעבור ללבנון בסוריה כאשר כל שיירה כוללת 20 מכליות. בעקבות הספינה הראשונה שעגנה בנמל בסוריה צפויות להגיע עוד ארבע ספינות נוספות מאיראן.

נסראללה הודיע: "מטרת הדלקהיא לסייע בהקלת הסבל של האנשים", איי.אף.פי

מזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה אמר מוקדם יותר השבוע כי "במהלך התקופה האחרונה ובמהלך הפלגת הספינה בים, היו לנו שתי אופציות - שהספינה תעגון בחופי לבנון כדי שתפרוק שם את מטענה או שתפליג לסוריה לנמל בניאס. כדי שלא לגרום מבוכה למדינת לבנון הלכנו על האופציה האחרונה. כלומר שתעגון בנמל בניאס, והמדינה הסורית הקלה על כך ואבטחה את המכלים להעברת הדלק".

כזכור, נסראללה הזהיר את ישראל וארה"ב בחודש שעבר שמא יפגעו במכלית. "מרגע הפלגתה, היא נחשבת לרכוש לבנון. שאף אחד לא יטעה ויאתגר אותנו, הנושא הזה מחובר ישירות לגאוות אנשינו ואנחנו מסרבים לבייש אותם", אמר באוגוסט מזכ"ל חיזבאללה בנאומו.

שיירות נוספות יגיעו ללבנון בקרוב, איי.אף.פי

לדברי נסראללה, "מטרת הדלק אינה מסחר או רווח אלא לסייע בהקלת הסבל של האנשים. מטרתנו אינה להתחרות עם חברות הדלק". עוד טען כי הדלק ישמש עבור בתי חולים ציבוריים, בתי אבות, בתי יתומים, מוסדות לבעלי צרכים מיוחדיים ומוסדות נוספים.

יש לציין כי משלוח הדלק האיראני הוא הפרה בוטה של הסנקציות האמריקניות על איראן. בתוך כך, לאחרונה הוסכם בין משטר אסד לביירות על העברת גז מצרי וחשמל ירדני דרך סוריה ללבנון. גורם במחלקת המדינה רמז כי צעדים אלה יהנו מפטור של הסנקציות האמריקניות.

בחודשים האחרונים ארץ הארזים סובלת ממחסור חמור בדלקים ותחנות הדלק מתמלאות בתורים למרות עליית המחירים. הדלק משפיע גם על היכולת של לבנון לספק חשמל סדיר לתושבים. המשבר החל בעקבות נטישה המונית של משקיעים זרים מהבנקים הלבנונים בזמן מלחמת האזרחים בסוריה, שבה השתתף חיזבאללה. משיכת הכסף הזר המשיכה מצד הלבנונים עצמם אחרי הפיצוץ בנמל ביירות לפני כשנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר