שר החוץ האיראני: "גם היהודים מוחזקים שבויים על ידי הציונים"

חוסיין אמירעבדוליאן ביקר בסוריה בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו והשתלח בישראל ובמערב • "הישות הציונית היא האיום הכי גדול על יציבות האזור", אמר

שר החוץ האיראני, אמיר עבדולחיאן, צילום: אי.פי

שר החוץ החדש של איראן, חוסיין אמירעבדוליאן, הגיע היום (ראשון) לדמשק ונשא נאום בו התריס נגד הסנקציות האמריקניות על סוריה ונגד ישראל.

"הציונים הם הסיבה העיקרית לאי היציבות הפוקד את האזור", אמר שר החוץ במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הסורי והוסיף "נוצרים, מוסלמים ואפילו היהודים מוחזקים שבויים על ידי היישות הציונית בשטחה ההיסטורי של פלשתין". עוד אמר השר כי "רק שיתוף פעולה אזורי בין המדינות המוסלמיות יוכל להביא ליציבות ביטחונית בהיבט הזה".

אמירעבדוליאן יצא נגד הסנקציות על סוריה והדגיש כי ארצו תפעל להידוק הקשרים הכלכליים עם סוריה ותסייע לה לצאת מהמשבר המתמשך בו היא נתונה של הסנקציות ובשל מלחמת האזרחים המתמשכת במדינה. "אנו שוקדים על תוכנית כלכלית שתכלול שיתוף פעולה בתחומי המסחר והאנרגיה, במטרה להילחם בסנקציות הדכאניות של ארצות הברית על הרפובליקה הערבית של סוריה", אמר הדיפלומט האיראני.

אמירעבוליאן לצד מקבילו הסורי בדמשק // צילום: איי.פי,

אמיר עבדוליאן רמז לשאיפתה של איראן לכונן סדר אזורי חדש בהשתתפות הכוחות הנאמנים לה באזור ואמר: "אנו רואים את ההתפתחויות האחרונות באזור. אנו מאמינים כי כל הסדר פוליטי או ביטחוני באזור צריך להתרחש תוך מעורבותן של המדינות הריבוניות בו, בהן עיראק וסוריה".

השר התייחס גם למצב באפגניסטן ואמר כי הוא מקווה כי במדינה תקום ממשלה בה יקחו חלק כל השחקנים הפוליטיים במדינה. אמירעבדוליאן השתתף אתמול בכינוס של ראשי כמה מדינות באזור בבגדד, בירת עיראק,  שמטרתו לדון בדרכים להביא ליציבות באזור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר