זעם בחיזבאללה: נתניהו ניהל מו"מ עם עצמו, לשלטון הלבנוני אין לגיטימציה

חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, חסן פדלאללה קרא לסרב להסכם וטען כי לממשלת לבנון את את יכולת האכיפה של ההסכם ללא תיווך אמריקני

הפגנת תמיכה בחיזבאללה (ארכיון). צילום: רויטרס

חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, חסן פדלאללה, תקף הערב בחריפות את חתימת הסכם המסגרת בוושינגטון בין ישראל ללבנון.

"אנחנו מדגישים שוב את עמדת חזבאללה הדוחה משא ומתן ישיר עם האויב הישראלי, ומזהירים מפני המסלול המדיני והביטחוני של המשא ומתן, שכן הוא פוגע בריבונות לבנון וגורם לפילוגים פנימיים מסוכנים", הצהיר פדלאללה.

תמונה היסטורית בוושינגטון: ישראל לבנון חותמות על ההסכם // רויטרס

בכיר חיזבאללה הוסיף: "אנחנו קוראים לשלטונות (בלבנון) לחזור בהם מהמשא ומתן הישיר ומכל ההחלטות שקיבלו נגד עמן".

לדבריו, הטענות לפיהן עמדת לבנון גובשה בפגישות בינו לבין קצינים בכירים בצבא לבנון הן שקריות. "מה שדווח סותר את מה שהועבר לגורמים הרלוונטיים בשלטונות הלבנוניים בנוגע לסירוב חיזבאללה למשא ומתן הישיר".

עוד הדגיש פדלאללה: "נתניהו לא צריך למהר ולבשר חדשות טובות לקהילתו. הוא ניהל משא ומתן עם עצמו. השלטון חסר לגיטימציה חוקתית ואינו מחזיק באמצעים לכפות את תכתיביו. השלטון לא יוכל לאכוף את ההסכם שנחתם בוושינגטון אלא אם כן יפנה לתמיכה אמריקנית ולמלחמת אזרחים".

לטענת בכיר חיזבאללה, "מה שקרה בוושינגטון היה ניסיון לטרפד את המסלול באיסלמבאד, ובלי התנגדות, שום דבר לא יעבור. לא נאפשר לשלטון (בלבנון) להרוס את לבנון, ולא נמסור לו את גורלנו ואת ארצנו".

נשיא לבנון ג'וזף עאון., צילום: אי.אף.פי

נשיא לבנון ג'וזף עאון, התייחס להסכם ואמר כי "הסכם המסגרת שנחתם היום הוא הצעד הראשון לקראת מימוש פירות ההקרבה של בני עמנו, המאפשר להם לחזור לאדמתם המשוחררת ולבתיהם, אשר ללא ספק ייבנו מחדש וישגשגו בנוכחותם ובתודעתם הלאומית, חופשיים, מכובדים, וראשם מורם, תחת ריבונותה של מדינה לבנונית שאין לה שותף לריבונותה על אדמתה ועמה".

"זה מה שנשבענו לממש", הוסיף. "אנו נשבעים להמשיך לפעול עד להשגת המטרות המלאה. לא יהיה עוד כיבוש, לא עוד אסירים, לא עוד שעבוד ולא עוד אפוטרופסות. על זה מסכים כל לבנוני חופשי, אחראי ובעל כבוד. זוהי התחייבותנו כלפיהם וחובתנו כלפיהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר