בית המשפט באיראן הודיעה אמש (שני) כי בחודשים האחרונים, יותר מ-3,000 אזרחים נעצרו בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל. במקביל, מאות מנכסי החשודים כבר הוחרמו על ידי המדינה.
סרטון מחאה נגד יוקר המחיה באיראן // צילום: רשתות חברתיות
דובר מערכת המשפט האיראנית, אסגר ג'אהנגיר, מסר לרשת החדשות החצי-רשמית של סטודנטים בטהרן (SNN) כי על פי הנתונים, 684 מבין העצורים ביצעו "פעולות מבצעיות" עבור ישראל. כמו כן, 1,258 נוספים הואשמו בביצוע תעמולה פוליטית נגד המדינה, ולדברי הרשויות הוגשו עד כה 1,061 כתבי אישום נגד העצורים.
בשבוע שעבר טענו במערכת המשפט האיראנית כי הוחרמו רכושם של 100 "בוגדים" בשיתוף פעולה עם ישראל במחוז איספהאן.
המשטר האיראני פועל לדיכוי ההתנגדות, עוד מתחילת המחאות נגדו בינואר האחרון. במהלך הדיכוי אלים באותה העת, יותר מ־50,000 בני אדם נעצרו. מאז ועד היום, טהרן פועלת נגד מה שמכנה "בוגדים", שלפי החשד סייעו לתקיפות האוויריות המשותפות של ארה"ב וישראל במהלך מבצע "שאגת הארי".
"מפעילים שכירי חרב"
"בעוד האויב הציוני וארה"ב מנסים לפלוש לאיראן, הם מפעילים במקביל שכירי חרב ומרגלים כדי לבצע מהומות כשלב הבא", כך מסרו משמרות המהפכה במהלך הלחימה עם ארה"ב וישראל. לצד זאת, איראן הואשמה על ידי ארגוני זכויות אדם בביצוע מעצרים המוניים ובהפעלת לחץ להוצאת הודאות שווא, כחלק ממאבק בדיכוי מבקרי המשטר.
"בשם 'תנאי מלחמה' הם מחריפים את דיכוי ההתנגדות - באמצעות מעצרים המוניים ושרירותיים, הליכים משפטיים מואצים ולא הוגנים באופן קיצוני, הוצאות להורג ממניעים פוליטיים, עונשי מאסר קשים והחרמת נכסים", הזהיר ארגון "אמנסטי" הבין-לאומי בחודש שעבר.
נכון ל-8 ביוני, לפחות 40 אסירים - בהם 19 מפגינים - הוצאו להורג על ידי המדינה בהאשמות בעלות אופי פוליטי מאז תחילת השנה, כך לפי ארגון זכויות האדם האיראני, שמושבו בנורווגיה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו