"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X
שיתוף כתבה
דיפלומט ערבי: ישראל עומדת להשתמש בקלף המיקוח שלה במו"מ בלבנון - הסלמה
דיפלומט ערבי העריך כי "הסיכויים למלחמה רחבת היקף עדיין נמוכים" • לדבריו, "ארה"ב לא מתנגדת להסלמה נגד חיזבאללה, אך מסרבת להסלמה בלתי מבוקרת ומעודדת את מדינת לבנון לנהל מו"מ" • יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי: "אין מו"מ ישיר עם ישראל"
לוחמי צה"ל ליד גבול לבנון. צילום: אי.אף.פי

דיפלומט ערבי: ישראל עומדת להשתמש בקלף המיקוח שלה במו"מ בלבנון - הסלמה

דיפלומט ערבי העריך כי "הסיכויים למלחמה רחבת היקף עדיין נמוכים" • לדבריו, "ארה"ב לא מתנגדת להסלמה נגד חיזבאללה, אך מסרבת להסלמה בלתי מבוקרת ומעודדת את מדינת לבנון לנהל מו"מ" • יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי: "אין מו"מ ישיר עם ישראל"

,עודכן
0השמעה
[object Object]

החזית הצפונית:מקור דיפלומטי ערבי אמר הבוקר (חמישי) לעיתון הלבנוני "אל-ג'מהוריה" כי "הסיכויים להסלמה בחזית הלבנונית אינם ברמה שיכולה לעורר דאגה לגבי הידרדרות משמעותית". לטענתו, "אני לא רואה התפתחויות מסוכנות באופק, אלא מאמץ מתמשך שמתנהל בין גורמים ידידותיים ללבנון, ערביים וזרים, כדי לנסח הסדר ופתרון מדיני. מדובר כמעט בהסכם עזה שמשוכפל בלבנון, ואני לא מפריד בין ביקור ראש המודיעין המצרי (חסן רשאד) בביירות מהמהלך הזה".

ראש המודיעין המצרי חסן רשאד,צילום: רשתות ערביות

לדברי הדיפלומט הערבי, "הסיכויים למלחמת רחבת היקף עדיין נמוכים, אבל ישראל עשויה להסלים את רף המתיחות כאמצעי שבו היא יכולה להשתמש כקלף מיקוח תחת אש. ישראל מרגישה שיש לה יד חופשית בלבנון, ומאמינה כי לחץ צבאי הוא אמצעי יעיל לדחוף את לבנון לעבר קבלת הסדרים ביטחוניים, שמבטיחים את ביטחון גבולותיה הצפוניים ומפחיתים את השפעת חיזבאללה".

תרגיל הרחב ביותר במרחב לבנון - ביבשה, באוויר וים \\ דובר צה"ל

הגורם הערבי אמר כי עמדותיה של ישראל אמנם נוטות להסלמה, אך ארה"ב מתרכזת יותר בהשגת יציבות ביטחונית בלבנון ו"במניעת הסלמה בלתי מבוקרת". זאת, למרות העובדה שארה"ב סבורה כי הסיכונים ללבנון נובעים מחיזבאללה ומניסיונות השיקום שלו. במילים אחרות, ארה"ב לא מתנגדת להסלמה נגד חיזבאללה, אך מסרבת להסלמה בלתי מבוקרת ומעודדת את מדינת לבנון לנהל מו"מ עם ישראל, כדי לעצור את ההסלמה לגמרי.

נעים קאסם נואם בביירות, בחודש שעבר,צילום: אי. אף. פי

המקור הדיפלומטי ציין כי אין אישור לכך שגורמים ערביים הביעו חוסר שביעות רצון מהביקור של ראש המודיעין המצרי בלבנון. עם זאת, הוא אמר כי "חילוקי דעות הם דבר טבעי. מה שחשוב לנו הוא שיושג האינטרס של לבנון. בניסוח פתרון דיפלומטי שיוציא אותה מהמשבר הזה".

על רקע זה, יו"ר הפרלמנט בלבנון ומנהיג אמל, נביה ברי, אמר ל"אל-ג'מהוריה" כי "מה שאני יכול לומר הוא - לא תהיה מלחמה". ולאחר מכן הוסיף בציניות: "האם ישראל הפסיקה את המלחמה שלה בלבנון?".

יו"ר הפרלמנט הלבנוני וראש תנועת אמל השיעית, נביה ברי,צילום: רויטרס

בנוגע למגעים מול ישראל, ברי אמר כי "אין משא ומתן ישיר. אני אישית נכנסתי למו"מ עם עמוס הוכשטיין ואחרים במשך שבע וחצי שנים בנושא הגז הימי. כתוצאה מכך, הגענו להסכם המסגרת שהגענו אליו עם ישראל. יש מנגנון במכניזם (של הוועדה לפיקוח על הפסקת האש; ש"ק) ואנחנו מחויבים לו". הוא הוסיף כי לבנון מחויבת באופן להסכם הפסקת האש שהוכרזה לפני כשנה, אך הדגיש כי ניתן "להשתמש באזרחים מומחים בעת הצורך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו