האם ישראל הצליחה לנתק את הקשר האווירי של מדינת הטרור החות'ית לעולם? על פי מקורות ערביים, הפצצת צה"ל היום (שלישי) על שדה התעופה הבינלאומי בצנעא נפגעו בית הנתיבות של נמל התעופה וכן מטוסים אזרחיים ומתקנים נוספים.
תקיפת חיל האוויר בשדה התעופה בצנעא // רשתות ערביות
נמל התעופה הבינלאומי של צנעא הוא השדה היחידת שפעיל בשטח שנמצא בידי החות'ים, זאת לאחר שהיה סגור כמעט 6 שנים בשל מצור אווירי סעודי על המדינה. נמל התעופה נפתח לטיסות סדירות בחודש מאי של שנת 2022, זאת על אף שחלקים גדולים מהשדה היו הרוסים לגמרי, כולל שרידי מטוסים שתועדו בתמונות לוויין עדיין על המסלולים.
השדה שימש עד היום לשתי טיסות יומיות לנמל התעופה המלכה עליה בירדן ולטיסה מסחרית נוספת לג'יבוטי. הטיסות לעמאן הופעלו על ידי חברת התעופה הלאומית של תימן "ימניה" שפוצלה בין השטחים שנשלטים על ידי החות'ים לאלו הנשלטים על ידי הממשלה בעדן. הממשלה בעדן מפעילה עוד שלושה שדות תעופה בינלאומיים שמשרתים יעדים שונים ברחבי העולם הערבי וקרן אפריקה.
כשנמל התעופה בעיר חודיידה הרוס לגמרי, האפשרות היחידה העומדת בפני החות'ים לחדש את התנועה האווירית מהשטחים בשליטתם היא שיקום נמל התעופה בצנעא, וקשה לדעת כמה זמן זה ייקח. ישראל תקפה בשנה שעברה את מגדל הפיקוח של הנמל, דבר שהביא להשבתתו לכמה ימים, אך נראה שכעת מדובר בתקיפה נרחבת ביותר וייקח זמן רב הרבה יותר להחזיר את השדה לפעילות.
קטיעת התחבורה האווירית מתימן החות'ית ליתר העולם, על העובדה שמדובר בתנועה אווירית זניחה במימדים של מדינה מודרנית, מהווה מנוף לחצים נוסף, יחד עם תקיפת נמלי הים ומתקני הגז והנפט, על ההנהגה החות'ית וגביית מחיר מארגון הטרור על הירי לעבר ישראל ושיבוש חופש השיט בים האדום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו