אמג'ד טהא, אנליסט בכיר ויועץ אסטרטגי מאיחוד האמירויות, מעריך שיהיה אפשר להשיג את מטרות המבצע בצורה טובה יותר אם היה לאמריקנים שיתוף פעולה עם כוחות מדרום תימן.
בשיחה עם "ישראל היום" הוא מזהיר גם כי איום נוסף, בשלב זה, הוא העברת נשק של החות'ים לסודאן, משם הם עלולים לשלוח כטב"מים מאזור פורט סודאן בפעם הבאה. לדבריו, החות'ים עשויים לנסות לכרות בריתות באזור זה כדי ששתי הגדות בים האדום יהיו מוקפות בגורמי טרור.
"אני לא חושב שארה"ב צריכה להציב אמריקנים", מבהיר טהא, "בדרום תימן יש כבר עם וכוחות. הם משוחררים ודי ליברלים. הם לא אסלאמיסטים. הם שחררו את הערים והמחוזות שלהם מהחות'ים, מאל-קאעידה ומהמדינה האסלאמית. הם פעלו נגד כל הגורמים האלה בשנים האחרונות ובנו מדינה משלהם. בעבר דרום תימן היתה מדינה וחזרה למצב הזה היא אחד מהפתרונות".
לדבריו, "אם ישראל וארה"ב ישתמשו בכלי טיס באוויר ויתמכו בכוחות הדרום כדי שיתקדמו צפונה ויפעלו נגד החות'ים, בתמורה להכרה בזכויות שלהם למדינה או למדינה פדרלית, אני חושב שזה יהיה פתרון נהדר. ומנקודה זאת, אפשר לנצל את נמל עדן בדרום תימן כבסיס. ישראל יכולה לעשות גם יותר מבחינת מודיעין. מבצע ביפרים כמו שהיה בלבנון נחוץ גם בתימן".
תקיפה של איראן יכולה לסייע לעצור את התקיפות של החות'ים?
"התשובה היא כן ולא. זה עשוי לסייע במובן שאתה פוגע בראש של הנחש. אבל כשאתה פוגע באיראן לא יהיה לה עוד מה להפסיד, ואז הם יתנו לחות'ים לעשות מה שהם רוצים. והחות'ים נמצאים בהרים וזה ייקח זמן די רב להילחם איתם בגלל הגיאוגרפיה. לכן זאת נקודת קושי. אבל להפעיל לחץ על איראן, לתקוף אותה ובאותו זמן לתקוף את החות'ים - זה יהיה מועיל. מנגד, רק לבחור פעולה סלקטיבית לא יעשה הרבה", מסכם היועץ האסטרטגי.
בתוך כך, מצעד האיומים של החות'ים בתימן נמשך. הבכיר החות'י חזאם אל-אסד צייץ ברשת X בעברית: "כפי שנסגר נמל אילת – ייסגר גם נמל התעופה בן גוריון, עד להפסקת התוקפנות והסרת המצור מעל עזה. לחברות התעופה כדאי להימנע מסיכון נוסעים ומטוסים בשדה תעופה שמסומן כמטרה".

