"דמיינו שהשדים האלה ינהלו מדינה!": בעולם הערבי יוצאים נגד חמאס בעקבות סרטון החטופות

באיחוד האמירויות תקפו את ארגון הטרור: "לרדיקלים אסלאמיסטים כאלה אין רחמים בלב" • פלשתיני כתב: "אפילו עזתים לא יכולים לחיות עם מפלצות כאלה" • מנגד, בכלי תקשורת ערביים הדהדו את גרסת חמאס • דובר צה"ל דניאל הגרי התראיין ל"סקיי ניוז" בערבית: "על העולם הערבי להתייחס לחמאס כמו לדאעש"

סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז

"אני חש בושה כאשר אני רואה את הסרטון הזה": בעולם הערבי הביעו סלידה מחמאס לאחר שידור הסרטון של חטיפת התצפיתניות. פעיל זכויות אדם פלשתיני שחי באירופה הבהיר: "שום דבר לא יכול להצדיק את זה - החטופים האלה צריכים להיות בבית".

פעיל הרשת האמירותי לואי א-שריף כתב: "נעמה לוי האמינה שבלומר להם 'יש לי חברים בפלשתין' הם יגלו כלפיה רחמים",א-שריף הוסיף: "היא לא הבינה שלרדיקלים האסלאמיסטים האלה אין רחמים בלבבות שלהם. דמיינו את השדים האלה מנהלים מדינה! זה יהיה אסון לכל האזור".

המחבלים והתצפיתניות, צילום: סרטון חטיפת התצפיתניות

מנגד, ברשת אל-ג'זירה ובכלי תקשורת ערביים אחרים שאוהדים את ארגון הטרור, הדהדו דווקא את תגובת חמאס, שלפיה המחבלים התנהלו באופן "הוגן" לכאורה כלפי החיילות. 

בתוך כך, דובר צה"ל דניאל הגרי התראיין היום לרשת "סקיי ניוז" בערבית על רקע פרסום סרטון התצפיתניות שנחטפו ע"י מחבלי חמאס. בין היתר אמר כי "חמאס ויחיא סינוואר רוצים להאריך את המלחמה ולהבטיח את הישרדותם".

ברשת שמשדרת מאיחוד האמירויות אמר תא"ל הגרי: "חטיפת נשים היא דבר משותף לחמאס ולדעאש", והדגיש: "על מצרים וקטאר להפעיל לחץ על חמאס לשחרר החטופים". "פרסמנו את הסרטון של החיילות החטופות אצל חמאס, שכן חשוב שבעולם הערבי יראה את הדברים הנוראים. מפני שמזכיר לנו למה התחילה המלחמה הזאת", אמר הגרי.

דובר צה"ל בראיון לרשת "סקיי ניוז בערבית",

"חמאס הוא מי שהתחיל את הטבח הזה ודרש מנשים צעירות לעזוב את בתיהם. הוא התייחס לנשים כמו לסחורה. החטופים סובלים ואנחנו לא יודעים איך מתייחסים אליהם, עלינו להחזיר אותם לביתם", הוסיף דובר צה"ל 

"חטיפת נשים היא דבר משותף לחמאס ולדעאש"

הגרי התייחס גם לאיתור גופתה של שני לוק, שנרצחה אחרי שברחה ממסיבת הנובה ומחבלי חמאס התעללו בגופתה. הוא הוסיף: "לצערי חמאס משתמש באזרחים העזתים החפים מפשע כמחסום אנושי לפעולותיו, אבל על העולם הערבי למנוע מחמאס את זה ולהתייחס אליו בתור דאעש".

שני לוק, שנרצחה במסיבה ברעים, צילום: ללא קרדיט

דובר צה"ל הבהיר: "נקיים את כל המאמצים כדי לחסל את חמאס למעננו ולמען העם הפלשתיני כולו. אנחנו לא רצינו בפרוץ המלחמה הזאת, אך חמאס נכנס לישראל וביצע את הטבח. הוא משתמש בעם הפלשתיני כמגן אנושי. הפילוסופיה של חמאס היא כאוס וחורבן, אנחנו עומדים מול אויב שעלינו לפרק ולחסל. על בית הדין הבינלאומי לראות את ההפרות שביצע חמאס".

דבריו של הגרי מגיעים אחרי שאתמול חמאס טען כי לכאורה "נעשו מניפולציות" בסרטון של התצפיתניות כדי "לפגוע בתדמית" של ארגון הטרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר