"אני כאן לבדי": פרטים חדשים על התרסקות המסוק האיראני

ראש לשכתו של נשיא איראן מסר את גרסת השלטונות: כשהמשלחת המריאה מאזרבייג'ן - מזג האוויר היה בהיר, אבל הם נתקלו בעננים וניסו "לתפוס גובה" • וגם: השיחה האחרונה עם האימאם של תבריז: "אין אף אחד מסביבי, נפלנו לעמק"

תיעוד: רגע מציאת המסוק האיראני שהתרסק || רשתות ערביות

הגרסה של טהרן: ראש לשכת נשיא איראן חשף הלילה (בין שלישי לרביעי) פרטים חדשים על הנסיבות שמאחורי ההתרסקות הקטלנית, שטלטלה השבוע את הרפובליקה האסלאמית. ר'לאם איסמאעילי גילה, בין היתר, כי המסוק שבו נסע נשיא המדינה איברהים ראיסי, נתקל בענן במהלך הטיסה, מה שדחף את הטייס "לתפוס גובה" כדי לחמוק ממנו ולשפר את הראות, אך מיד לאחר מכן אבד הקשר איתו.

ראש הלשכה, שהתראיין לתקשורת האיראנית, ככל הנראה נסע באחד המסוקים האחרים שהמריאו מאזרבייג'ן וחזרו בשלום. הוא סיפר כי אחרי הטקסים לחנוכת הסכר באזרבייג'ן, המשלחת האיראנית פנתה להמריא לעיר תבריז בצפון איראן, כשמזג האוויר היה נראה בהיר, "אבל באמצע הדרך, נתקלנו בעננים".

ארונות הרוגי תאונת המסוק באיראן, צילום: אי.פי.איי

לדברי איסמאעילי, הטייס הראשי של המסוק שבו נסע ראיסי, נתן פקודה לתפוס גובה כאשר שלושת המסוקים התקרבו לעננים, אבל לאחר מכן לא היה זכר למסוק של הנשיא.

הוא הוסיף כי מהרגע שנותק הקשר עם אותו מסוק, נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים לחדש אותו מול המשמר, שליווה אותו ואת יתר הבכירים: שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן, האימאם של תבריז ומושל מחוז מזרח אזרבייג'אן. למרות המאמץ, לא היתה תגובה מאף אחד מהם, לפחות לא בשלב ראשון.

ראש הלשכה של ראיסי, איסמאעילי, צילום: אירנא

איסמאעיל טען בראיון כי באחד הניסיונות ליצור קשר עם המסוק של הנשיא, האימאם של תבריז ענה במקום הטייס. לטענתו, הם התקשרו לטלפון הנייד של הטייס, קפטן מוסטפווי, אבל במקומו ענה האימאם של תבריז, עלי אל-האשם, שאמר: "אני לא במצב טוב. נפלנו לעמק".

"התקשרנו שוב לאימאם אל-האשם ושאלנו אותו - 'איפה אתה?'. הוא השיב: 'אני לא יודע - בין העצים'. אז שאלנו אותו מה המצב של האחרים ואם הוא רואה אותם. האשם ענה: 'אני לא רואה אף אחד. אני לבדי. אני לא יודע מה קרה ואין אף אחד מסביבי'", כך סיפר איסמאעילי.

ראיסי לפני שעלה על המסוק, צילום: אי.אף.פי

ראש הלשכה ציין כי בעקבות השיחה, התברר לאיראנים שאכן התרחשה תאונה קשה. הוא סיפר כי נוסעי המסוק האחרים מתו מיד, וכך גם מעיד מצב הגופות שלהם. בהתרסקות הקטלנית השבוע נהרגו 12 בני אדם, ביניהם הנשיא האיראני איברהים ראיסי, שר החוץ עבדוללהיאן, קצין במשמרות המהפכה, האימאם של תבריז, מושל המחוז של מזרח אזרבייג'ן באיראן, וצוות המסוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר