בלי "מגפיים על הקרקע"? מערכת נשק של צבא ארה"ב תועדה בעזה

ממשל ביידן התחייב כי חיילים אמריקנים לא יכנסו לשטח רצועת עזה • עם זאת, תמונה שהופיעה ברשתות החברתיות מראה תותח CRAM של הצי האמריקני על החלק המחובר לחוף ברצועה

מערכת הגנה של צבא ארה"ב שתועדה בעזה. צילום: ללא קרדיט

תסבוכת אפשרית לממשל ביידן: תמונה שהופצה היום (שלישי) ברשתות החברתיות, מראה בבירור מערכת הגנה אווירית המשמשת את צבא ארצות הברית במתקן הנמל ברצועת עזה.

תיעוד ההכנות לקליטת המזח הימי לסיוע הומניטרי בעזה | דובר צה"ל

בממשל הבטיחו שוב ושוב כי הפעלת הנמל הצף, שמספק סיוע הומניטרי לרצועת עזה תחת השגחה ישראלית, לא יופעל או יוגן על ידי כוחות של צבא ארצות הברית, או כמו שהוגדר על ידי הפנטגון "ללא מגפיים על הקרקע".

עם זאת, התמונה שהופצה, תועדה מערכת מדגם CRAM המשמשת הן את הצי האמריקני והן את צבא היבשה להגנה מפני טילים, פצצות מרגמה ומל"טים. הפעלת המערכת תואמת את הדיווחים לפיהם העבודות על בניית המזח הצף הופסקו כמה פעמים בשל ירי מרגמות של אנשי ארגון הטרור חמאס.

המזח הצף מול חופי עזה, צילום: GettyImages

המערכת, המורכבת מתחנת מכ"מ ותותח וולקן המחוברים לפלטפורמה מסתובבת, דורשת הפעלה של כמה אנשי צוות וטכנאים, שצריכים להיות על הרציף, המחובר באופן ישיר לחוף רצועת עזה. בתמונה שפורסמה נראה בבירור קו החוף בסוף המערכת וכן נראות סירות של חיל הים האמריקני, המשמשות לפריקה וטעינה של משאיות סיוע.

מדובר בעדות הראשונה למעורבות ישירה של חיילים אמריקנים בהפעלה והגנה על פרויקט הנמל הצף, שעלה עד כה לממשל האמריקני 380 מיליון דולרים. אתמול דווח כי צרפת שלחה כ-60 טונות של סיוע לרצועה דרך המתקן וכי המשלוח נעשה בהצלחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר