דיווח ערבי: ישראל וחיזבאללה הסכימו "לא להסלים" את מצב הלחימה

העיתון אל חדת' פרסם פרטים מהתוכנית הבינלאומית להסדרה בגבול הצפון • ההסכם יכלול "הפסקה של האלימות" וכן יצירת איזור חיץ ללא נוכחות חיזבאללה בדרום לבנון

חמושי חיזבאללה בלבנון (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

מקורות ששוחחו הבוקר (ראשון) עם הרשת הסעודית "אל-חדת'" אמרו כי התוכניות של צרפת וארה"ב להסדר עקיף בין לבנון לישראל דומות בכל הנוגע לסוגיות הגבול. במקביל, דווח ברשת כי ישראל וחיזבאללה הסכימו בשלב זה, באופן בלתי ישיר - "לא להסלים את המצב" עוד יותר בחזית בצפון.

על פי הפרסום, התוכנית הבינלאומית מבוססת קודם כל על הפסקת "הפעולות האלימות", ויצירת אזור ללא חיזבאללה בשטח לבנון. בין היתר, נכתב כי התכנון הוא לתמוך בצבא הלבנוני מבחינה צבאית וכספית, כדי שיפרוס 6,000 חיילים לאורך הגבול.

גלנט בפיקוד הצפון: "חיסלנו מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון, התקופה הקרובה תהיה מכריעה" // צילום: אלעד מלכה

עם זאת, צוין כי המחלוקת היחידה בין התוכניות של צרפת וארה"ב נוגעת לטווח הנסיגה של חיזבאללה מהגבול עם ישראל. הצרפתים מדברים על טווח של 10 קילומטרים בעוד שהאמריקנים מטעם ממשל ביידן, מדברים על 7 קילומטרים בלבד.

נוסף על כך, הגורמים הבינלאומיים מסרבים להעניק לחיזבאללה הישג פוליטי בתמורה לרגיעה בגבול לבנון, בדמות תמיכה, למשל, בהצבעה בפרלמנט הלבנוני על זהותו של הנשיא הבא. חיזבאללה אגב הריץ עד כה את המועמד הנוצרי סולימאן פרנג'ייה, אחד מבני בריתו מצפון לבנון המסוכסך עם מפלגת הכוחות הלבנונית.

בשבת התראיין סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם לרשת אל-מנאר. הבכיר אמר כי אם תהיה הפסקת אש ברצועת עזה וישראל תרחיב את המלחמה בחזית הלבנונית, אז ארגון הטרור "מוכן למלחמה". הוא הוסיף שבעוד שבישראל אמרו לאחרונה שהם נערכים לאפשרות של מלחמה בצפון, בחיזבאללה כבר מוכנים לכך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר