האיראנים מציגים: אלו הטילים ששימשו בתקיפה כנגד ישראל

על פי דיווח ב-CNN, הטילים מוצגים בתערוכה המראה את התקדמות תוכנית הטילים והמל"טים במדינה • בין היתר השתמשו בטילים בעלי טווח של יותר מ-1,600 קילומטרים - היכולים לשאת חומר נפץ במשקל של בין 500-450 קילוגרמים

יירוטי הכטב"מים מאיראן . צילום: ארה"ב סייעה לישראל ליירט כטב"מים בתקיפה האיראנית

ברשת האמריקנית CNN, דיווחו על תערוכה איראנית בה מוצגים הטילים איתם תקפה טהרן את ישראל. בתערוכה מוצגים עשרות טילים בליסטיים לטווח ארוך ובינוני יחד עם טילי שיוט ומזל"טים. מטרת התערוכה היא  להראות את הפיתוח וההתקדמות של תוכנית המל"טים והטילים של איראן.

"היום, המל"טים והטילים שלנו הפכו לגורם חשוב של כוח והפעלת כוח בעולם", אמר מח"ט של משמרות המהפכה האסלאמית באיראן, עלי בלאלי, ל-CNN. לדבריו, מטח המל"טים והטילים האדיר של איראן נגד ישראל היה הצלחה גדולה.

כאמור, בטילים שהוצגו השתמשה איראן בתקיפה על ישראל, כאשר 99% אחוזים ממנה ירוטו ע"י צה"ל וכוחות של ארה"ב, בריטניה, צרפת וירדן.

רסיסי היירוט של המתקפה האיראנית, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

על פי בלאלי שני טילים שהיו חלק מהמתקפה היו הג'דר והעמד – טילים בעלי טווח של יותר מ-1,600 קילומטרים, ויכולים לשאת חומר נפץ במשקל של בין 500-450 קילוגרמים. טיל נוסף שהיה בשימוש הוא טיל כיבר שלדברי אותו מח"ט יכול לשאת חומר נפץ במשקל של 320 קילוגרם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר