זעזוע במרוקו: "מנהל תיכון תועד מטריד מינית תלמידה"

הנערה הצליחה לתעד את הפושע - חבר של אביה • "הוא הטריד תלמידות אחרות, אבל הן מפחדות לדבר" • הרשויות פתחו בחקירת הפרשה, החשוד ברח

המנהל שהטריד. צילום: מתוך הסרטון שהופץ

מרוקו הזדעזעה בסוף השבוע מסרטון חריג שפורסם ברשתות החברתיות, שבו תועד מנהל תיכון בצפון הממלכה מטריד מינית תלמידה במשרדו. קורבן ההטרדה, התלמידה פאטימה א־זהרא, סיפרה באומץ לרשת "אל־ערביה" כי הפצת הסרטון עוררה מחאה נרחבת בקהילה, וכי המנהל החשוד נהג להטריד אותה מהרגע שהניחה את כף רגלה בתיכון לפני שלוש שנים.

פאטימה העידה כי המנהל הטריד תלמידות אחרות במוסד "עין א-שקף", אלא שהן בחרו לשתוק מרוב פחד, בשל הסערה שתתחולל ולאור האפשרות שלא יאמינו למה שיאמרו.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Loubna Abidar (@loubnaabidar)

לדבריה, היא בחרה לשבור את חומת השתיקה ולהתגבר על הפחד שסבלה ממנו בתור קורבן להטרדה מינית. היא החליטה, במקום זאת, לדבר על הפרשה הזאת. כאשר הודיעה לחבריה לספסל הלימודים על כך שהוטרדה על ידי המנהל אף אחד לא האמין לה. לכן היא החליטה לתעד את עצמה כדי לאמת את העדות שלה.

התלמידה סיפרה כי צילמה את הסרטון לפני חודש רמדאן, כלומר לפני ה־10 באפריל, והחליטה לא לפרסם אותו לפני שתעבור את המבחן שלה לביולוגיה בסוף שנת הלימודים, מחשש שהדבר יפגע בעתיד שלה.

עם זאת, היא טענה כי היא לא יודעת איך הסרטון בסופו של דבר כן דלף, בתחילה לתלמידי בית הספר, ואחר כך לרשתות החברתיות. היא העידה על כך שסבלה מהטרדות של המנהל שגרמו לה לבכות במשך השנים האחרונות ולפחד לחשוף מה עובר עליה.

מרוקו, צילום: דניאל כספי

אמא של פאטימה סיפרה לרשת "אל־ערביה" כי היא ובעלה הופתעו מהסרטון שבו נראית בתם מוטרדת מינית על ידי המנהל. היא גילתה שהוא למעשה היה חבר של האב - מה שזעזע אותם עוד יותר. לדבריה, אחרי שהסרטון פורסם המשטרה זימנה אותם לתשאול. בה בעת, האם הביעה גאווה על כך שבתה חשפה את מעשיו המבישים של המנהל.

מקורות מסרו לרשת הסעודית כי השלטונות במרוקו שמעו ביום שישי האחרון את העדות מהתלמידה. על פי המקורות, החשוד נמלט כרגע ואשתו סובלת ממשבר נפשי. אותם גורמים מסרו כי החקירה נמצאת בעיצומה, ועד כה התגלתה תלמידה נוספת שהוטרדה, בעוד תלמידות אחרות עדיין לא הגישו תלונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר