בכיר חיזבאללה: "הסיוע הצבאי האמריקני לישראל הוא אור ירוק לפלישה לרפיח ולהרחבת המלחמה"

חבר המועצה המרכזית של ארגון הטרור טען בנוסף כי "דיכוי הסטודנטים באוניברסיטאות מוריד את המסכות מפרצופה של ארה"ב" • הוא התייחס גם להסלמה בחזית הצפונית: "הגעת הכטב"מים לעכו ולבית הלל - הצלחה אסטרטגית שלנו" • לדבריו, "החזיתות בלבנון, עיראק ותימן לא ייפסקו אלא אם יעצרו התקיפות בעזה"

בכיר חיזבאללה נביל קאוק . צילום: רשתות ערביות

נביל קאוק, חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה, אמר היום (שבת) במהלך הלוויית מחבל ארגון הטרור שחוסל אתמול כי "הסיוע הצבאי האמריקני לישראל הוא אור ירוק לפלישה לרפיח ולהרחבת המלחמה". הוא הוסיף: "דיכוי הסטודנטים באוניברסיטאות המובילות בארה"ב מוריד את המסכות מפרצופה האמיתי של אמריקה".

עיר האוהלים ברפיח, הבוקר // רשתות ערביות

בהמשך, התייחס הבכיר בארגון הטרור להסלמה הנוספת בחזית הצפונית: "הגעת הכטב"מים לעומק (הישראלי) בעכו ולבית הלל ולערב אל-עראמשה היא אישור ליכולת שלנו לעבור את כל מערכות ההגנה האווירית הישראלית. זאת הצלחה אסטרטגית של ההתנגדות בעימות הזה".

בארגון הטרור מרוצים: "הישג אסטרטגי"

יתר על כן, הוא אמר כי "ההתקפות על אזרחים לא ישנו את המשוואות ולא יחזירו את המתנחלים לבתיהם. חזיתות התמיכה של לבנון, עיראק ותימן לא יעצרו עד הפסקת התוקפנות בעזה".

לא יעצרו. חות'ים (ארכיון), צילום: אי.פי.איי

בהתייחסו לאפשרות של ביקור בלבנון מצד השליח האמריקני עמוס הוכשטיין, אמר קאוק כי "המתווכים והמסרים הבינלאומיים פועלים כדי להציל את ישראל ולסייע לה".

קאוק מכהן בתפקיד סגן ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה מאז שנת 2010. עד אז שימש בתור מפקד הארגון בדרום לבנון, בין היתר במהלך מלחמת לבנון השנייה. את דבריו נשא במהלך אירוע לכבודו של בכיר במערך האווירי, שחוסל בשבוע שעבר, חוסיין עלי עזקול, ששימש גם בתור מהנדס.

כטב"ם מתאבד התפוצץ על המבנה // רשות ערביות

אתמול העריכו במערכת המדינית כי 48 השעות הקרובות צפויות להיות קריטיות בדרך לעסקת חטופים. במערכת המדינית מכנים זאת "עסקת ביניים", אך לא מכחישים כי ישנה אפשרות שפעולה ברפיח תרד מהתכנון. הצעדים שנכללים במסגרת המנדט שניתן למשלחת הישראלית: הפסקת אש, שחרור מחבלים עם דם על הידיים ומעבר של עזתים לצפון הרצועה.

חשש: ניסוי הכלים של חיזבאללה

במכון המחקר "עלמא", המתמחה בזירת הצפון, מציינים כי הכטב"מ המתאבד העיקרי של חיזבאללה מכונה Ababil-T או "מירסאד" 1 והוא מתצורת איראנית: "מדובר בכטב"מ עם טווח תקיפה של 120 קילומטרים, מהירות מרבית של 379 קמ"ש, יכולות לשאת עד 40 קילוגרמים של חומר נפץ, ולטוס בגובה של עד 3,000 מטרים".

כללי הלחימה הובילו למבוי סתום .כטב"מ איראני, צילום: אי.אף.פי

לפי המכון, החל מ-8 באוקטובר ועד 17 באפריל נרשמו 122 תקריות של חדירת כטב"מים - כאשר חיזבאללה מקבל אחריות על 40 אירועים בלבד. מספר זה לא מצביע על מספר הכטב"מים הכולל.

בעלמא גורסים כי הסיבה לפער נובעת מכך שחיזבאללה מתעלם מחדירות שבהן הכטב"מ מיורט או נופל ולא פוגע במטרה. כמו כן, עולה מהדו"ח של המכון כי מספר האירועים גדל פי 3.5 בחודש מארס לעומת חודש פברואר, ויותר כטב"מים משוגרים גם במהלך אפריל.

כטב"ם חיזבאללה נפל בצפון, צילום: קרדיט צילום: עפר אביטל

"מתחילת המלחמה, חיזבאללה בוחן באופן קבוע את ההגנות בגבול הצפון של ישראל. לעיתים קרובות הארגון משחרר כטב"מים בתור פתיון. זה מאפשר לו לבחון את מערכות ההתרעה, ההגנה האווירית והלוחמה האלקטרונית", כותבים במכון. כטב"מים אלה משוגרים כדי לבחון את התגובה ומספקים לחיזבאללה נתונים מבצעיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר