ירדן מציגה: "בייבי סינוואר"

תושב הממלכה החליט לקרוא לבנו על שמו של הארכי־טרוריסט הפלשתיני • "אני לא מחפש פרסום", אמר האב • גולש הזהיר: "זוכרים מה קרה למסעדת 7 באוקטובר? תארו לעצמכם מה יקרה לו ולתינוק"

סינוואר (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

בירדן נדהמו ביממה האחרונה בעקבות הידיעה שתושב הממלכה, רעד אל-ג'בור, החליט לקרוא לבנו שזה עתה נולד - סינוואר. כלומר, על שמו של מנהיג ארגון הטרור חמאס בעזה, יחיא סינוואר, האחראי לטבח 7 באוקטובר.

וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

המחווה לרוצח ההמונים עוררה תגובות רבות בירדן, כאשר ברשתות החברתיות פורסמה תעודת הלידה של התינוק. חלק מהמגיבים הביעו דאגה לגבי עתידו של הילד, ואחרים דווקא הביעו תמיכה.

האב עצמו הגיב בחשבון ה-X שלו לסערה שהתחוללה: "הבן שלי עדיין לא בן שבוע וכבר מעורר צעקות של גזענים". לטענתו, הוא לא בנאדם שמחפש הכרה ציבורית או עוקבים: "לא פרסמתי את השם של הבן שלי. חברים שלי פרסמו והשאר התחילו לשתף".

תעודת זהות ירדנית עם שמו של הילד סינוואר, צילום: רשתות ערביות

על פי הדיווחים, מדובר באיש ששייך לשבט הירדני שנקרא "בני סחר". אחת הגולשות הירדניות ששיתפו את תעודת הלידה שיבחה את המחווה לטרוריסט: "ברכה גדולה על ההחלטה האמיצה של האב לקרוא לבנו סינוואר. וברכה גדולה למפקד סינוואר, שרושם אפוס של גבורה בעידן המודרני בעזה הגאה".

תומך אחר בחמאס הזכיר את מה שקרה למסעדה שכינתה את עצמה "מסעדת 7 באוקטובר". אותה מסעדה נאלצה להסיר את השם, ככל הנראה בהוראת השלטונות הירדניים. "אתם זוכרים מה קרה?", כתב, "תארו לעצמכם מה צפוי לקרות לאבו ולתינוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר