הנייה נועד עם ארודאן; דיווח: חמאס בחן אם לעבור לטורקיה

משלחת ארגון הטרור נפגשה באיסטנבול עם הנשיא הטורקי • שר החוץ ישראל כ"ץ: "ארדואן, תתבייש!" • מקורבים לחמאס: "מקווים לצעדים חדשים נגד ישראל

ראש הלשכה המדינית של חמאס נפגש נשיא טורקיה ארדואן באיסטנבול רויטרס

נשיא טורקיה טאיפ רג'פ ארדואן וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, נועדו היום (שבת) באיסנטבול. לפי האתר הסעודי "א-שרק", הנהגת חמאס דנה עם בכירים טורקיים על מעבר מקטאר לטורקיה. מוקדם יותר, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר. 

מלבד הנייה, השתתפו בפגישה באיסטנבול גם בכירים אחרים בארגון הטרור: חאלד משעל (ראש הפזורה בחו"ל), ח'ליל אל-חיה (סגנו של סינוואר) וזהאר ג'בארין (ראש חמאס בגדה).  לפי דיווחים, משלחת חמאס בהובלתו של הנייה, דנה במאמצים להפסקת אש בעזה ובאספקת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. 

בכירי חמאס נועדו עם בכירי טורקיה והנשיא ארדואן באיסטנבול, צילום: AFP

לפי מקורות זרים, החלופות האחרות למטה בקטאר הן עומאן או אלג'יריה המקורבת לציר האיראני. עם זאת, פרשן מקורב לחמאס טען כי אין אמת בדיווחים ושמדובר בהפעלת "לחץ תקשורתי" על הארגון. פרשן אחר המקורב לחמאס טען כי בארגון  שואבים עידוד מצעדיה של טורקיה נגד ישראל, לרבות הגבלת יצוא המוצרים, והכוונה לשלוח ספינות עם אספקה לעזה באופן ישיר. לדבריו, בחמאס מקווים שטורקיה תבצע צעדים נוספים.

מוקדם יותר החודש, משרד הסחר הטורקי הכריז על הגבלת יצוא של חלק מהמוצרים לישראל. כמו כן, נכתב כי ההגבלות יישארו בתוקף עד להפסקת אש מיידית בעזה שתאפשר מתן סיוע מתמשך.  ההודעה של משרד המסחר הטורקי כוללת 54 סוגי מוצרים שעליהם מוטלות ההגבלות החדשות, כולל ברזל, מלט, בלוקים, מוצרי אלומיניום, סיבים אופטיים, מלגזות, דשנים כימיים, צינורות פלסטיק, דלק סילוני ומנופים.

"ארדואן, תתבייש!"

כ"ץ לארדואן: "תתבייש", צילום: EPA_AFP

על רקע זה, שר החוץ ישראל כ"ץ צייץ בחשבון ה־X שלו: "ברית האחים המוסלמים - אונס, רצח, חילול גופות ושריפת תינוקות. ארדואן, תתבייש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר