אבו מאזן: "נבחן מחדש את יחסינו עם ארה"ב"

יו"ר הרשות הפלשתינית אמר כי "ארה"ב ממשיכה לתמוך בכיבוש, ומציידת את ישראל בנשק וכסף" • דבריו מגיעים על רקע הווטו שהטילה ארה"ב במועצת הביטחון של האו"ם • אבו מאזן הוסיף השימוש בווטו מהווה "תוקפנות נגד זכויות העם הפלשתיני"

ארה"ב מטילה וטו על קבלתה של מדינה פלשתינית לאו"ם רויטרס

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן הודיע היום (שבת), כי הווטו של ארה"ב במועצת הביטחון של האו"ם על ההחלטה להפוך את הרשות לחברה מלאה במעמד של מדינה, היא מצערת, בלתי אחראית ובלתי מוצדקת. כמו כן הוא איים לבחון מחדש את היחסים עם ארה"ב.

לדבריו, "ההנהגה הפלשתינית תבחן את היחסים הבילאטרליים עם ארה"ב, באופן שיערוב להגנת האינטרסים של העם שלנו, הסוגיה שלנו והזכויות שלנו".
בראיון לסוכנות הידיעות הפלשתינית אמר אבו מאזן כי השימוש בווטו מהווה "תוקפנות נגד זכויות העם הפלשתיני ונגד ההיסטוריה, האדמה והמקומות הקדושים שלו".

אבו מאזן ובלינקן בינואר האחרון, צילום: רויטרס

הוא הוסיף כי בעוד שיש קונצנזוס בעולם ליישום החוק הבינלאומי ועמידה לצד הפלשתינים, "ארה"ב ממשיכה לתמוך בכיבוש, ועדיין מסרבת לחייב את ישראל לעצור את מלחמת ההשמדה (בעזה), ומציידת אותה בנשק ובכסף שהורגים את הילדים שלנו, והורסים את הבית שלנו. ארה"ב עומדת נגדנו בפורומים הבינלאומיים, עם עמדות שלא משרתות את הביטחון ואת היציבות באזור, ובעולם".

רצועת עזה (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

יו"ר הרשות המשיך ואמר כי "ארה"ב מפרה את כל החוקים הבינלאומיים ומפרה את כל ההבטחות שדיבר עליהן, במיוחד בנוגע לפתרון שתי המדינות והשגת שלום באזור. הממשל האמריקני כרגע לא נסוג רק מהבטחותיו ומהמחויבות שלו, אלא מתיר לישראל להחליש את הרשות הפלשתינית, למרות הטענות שהוא מעוניין בחיזוק הרשות".

יתר על כן, אבו מאזן הבהיר כי הוא פועל עם מדינות ערב וכמה מדינות אירופיות כדי ליצור "אווירה שתביא להפסקת המלחמה ותיצור חזון משותף", שיסיים את חוסר היציבות והמתיחות, אבל בארה"ב זלזלו בכך. הוא גם הדגיש את הצורך שארה"ב תבין ש"המזרח התיכון לא יתייצב ללא פתרון לסוגייה הפלשתינית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר