נסראללה נואם (ארכיון). צילום: רויטרס

סגנו של נסראללה: "לא ציפינו שהמלחמה תימשך כל כך הרבה זמן"

נעים קאסם בראיון לתקשורת האמריקנית: "לא נעבור על כך שישראל תחרוג מכללי המשוואה שנקבעו כרגע בדרום לבנון" • תקף את ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות - ואת נתניהו

"לא ציפינו שהמלחמה תימשך כל כך הרבה זמן בגלל שלא חשבנו שנתניהו כזה טיפש, אותו דבר לגבי ביידן ומדינות אחרות", כך אמר סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, בראיון שהתפרסם היום (שישי) ברשת NBC.

במהלך הראיון, קאסם ביקר את ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות, שסייעו לטענתו להגן על ישראל מפני המתקפה של איראן לפני כשבוע. "זה לא היה מתאים לאף אומה ערבית לתמוך בישראל - לא משנה מה ההצדקה שלה. הציבור שלהם יבוא חשבון עם כל מי שקיבל את ההחלטה הזאת", הדגיש.

כמו כן, הוא הצהיר: "לא נעבור על כך שישראל תחרוג מכללי המשוואה שנקבעו כרגע בדרום לבנון. אם הישראלים יסלימו את התקיפות שלהם, אנחנו נסלים את התקיפות שלנו גם כאן".

נעים קאסם, צילום: רויטרס

למרות המעורבות המוגבלת של חיזבאללה במלחמה, סגנו של נסראללה אמר כי "המאבק משרת מטרתו תוך משיכת כוחות ישראליים והעסקתם בצפון", בהתייחס לגבול לבנון-ישראל. "לכן נמשיך לעשות כך. אנחנו לא ננהל מלחמה כוללת אלא אם הישראלים יחליטו להיכנס למלחמה נגדנו. אנחנו מוכנים לעימות מלא".

גלנט: אם תשמעי שתקפנו בביירות - תביני שנסראללה עבר את הקו האדום // צילום: לע"מ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו