הזמנה לארדואן: מנהיג חמאס הנייה ייפגש עם נשיא טורקיה

בסוף השבוע הקרוב יגיע ראש ארגון הטרור למדינה לביקור מיוחד, שבמהלכו ייערך המפגש • מקורבים לחמאס: "ארדואן השווה את חמאס לתנועת השחרור של אנטוליה"

איסמעיל הנייה ונשיא טורקיה ארדואן באנקרה (ארכיון). צילום: איי.פי

ראש הלשכה המדינית בחמאס, איסמאעיל הנייה, יבקר בטורקיה בסוף השבוע הנוכחי וייפגש עם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, כך דווח היום (רביעי) ברשת "אלֿמיאדין".

לא מדובר בפעם הראשונה שהנייה מבקר בטורקיה בחודשי המלחמה, אלא שהפעם הנסיעה תכלול פגישה פומבית עם מנהיג המדינה. מהצעד הזה, הצמרת באנקרה העדיפה להימנע עד לשלב זה.

הנייה מקבל מנחמים בקטאר: "רוצים להגיע לעסקה, ישראל לא עונה על דרישותינו" // רויטרס

רק לאחרונה החריפה המתיחות בין ישראל לטורקיה. בישראל סירבו לאפשר לטורקים לבצע הצנחות של משלוח אספקה מהאוויר ברצועת עזה, כפי שהתאפשר לירדן ולארה"ב. בעקבות כך, בטורקיה הודיעו כי הם מגבילים את יצוא המוצרים לישראל.

בתוך כך, בחמאס פרסמו הצהרה שבה הרעיפו שבחים על ארדואן: "אנחנו מעריכים מאוד את ההצהרות של כבוד נשיא הרפובליקה הטורקית ארדואן, שאישר מחדש את עמדתו להמשיך בהגנה על העם הפלשתיני ועל מאבקו הלגיטימי למען שחרור ארצו ועצמאותו, והצורך לפעול מיד להפסקת אש בעזה. נדגיש כי ההצהרות האמיצות הללו של ארדואן מגלמות את העמדה ההיסטורית של העם הטורקי האח".

מקורבים לחמאס ציינו כי ארדואן "השווה את חמאס לתנועת השחרור הלאומית ששחררה את אנטוליה מפני "הכיבוש" לפני הקמת הרפובליקה הטורקית. "הנאום והעמדה האלה מהווה תמיכה אסטרטגית גדולה וחשוב", ציינו המקורבים והוסיפו כי ארדואן ייפגש עם הנייה למרות "האתגר והמחיר שהוא מוכן לעמוד בהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר