באיראן מאיימים: "נשתמש בנשק שעוד לא נעשה בו שימוש בעימות עם ישראל"

בכיר איראני אמר לרשת "אל-ג'זירה": "האפשרויות שלנו רחבות על ישראל לדעת שהתנהגות מטורפת ובריונית לא עובדת עם מדינה כמו איראן" • בה בעת, מנהל המו"מ בתיק הגרעין, עלי בגרי איים בראיון לתקשורת האיראנית כי אם ישראל "תבצע טעויות חדשות, התגובה תהיה ישירה ובתוך שניות"

טילים והמזל"טים של איראן. צילום: רויטרס

"אנחנו מוכנים לשלב השני של התגובה באמצעות נשק שלא נעשה בו שימוש בעבר בסכסוך עם ישראל", כך אמר הערב (שני) בכיר איראני לרשת "אל-ג'זירה" הקטארית.

הבכיר אמר: "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל מוכנים אליה אם היא תיכפה עלינו. האפשרויות שלנו רחבות. על ישראל לדעת שהתנהגות מטורפת ובריונית לא עובדת עם מדינה כמו איראן. יש לנו את הרצון המלא להגיב צבאית לישראל פעם נוספת אבל בצורה חזקה יותר".

הרמטכ"ל לתקשורת הזרה: "המתקפה של איראן יצרה הזדמנויות חדשות במזה"ת" \\ דובר צה"ל

בה בעת, מנהל המו"מ בתיק הגרעין, עלי בגרי איים בראיון לתקשורת האיראנית כי אם ישראל "תבצע טעויות חדשות התגובה תהיה ישירה ובתוך שניות".

מוקדם יותר, עיתונאי איראני המקורב לשלטון בטהרן: "ישראל החליטה לתקוף אותנו? אהלן וסהלן". כמו כן, האתר האיראני "נור ניוז" דיווח מפי המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, כי ישראל תיענה בתגובה פי 10 יותר עוצמתית אם תגיב למתקפה במוצ"ש.

תיעוד צבא איראן של השיגורים לעבר ישראל // סוכנות הידיעות IRNA

במועצה הדגישו, לפי הדיווח, כי הסיבות למתקפה האיראנית בישראל הן העובדה שישראל "חצתה את הקווים האדומים" בחיסול מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון. עוד נכתב כי צבא איראן נקט ב"אמצעי הענישה המינימליים" נגד ישראל כדי להבטיח את האינטרסים ואת הביטחון הלאומיים שלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר