"התרשל בביטחון": פרטים חדשים על בכיר משמרות המהפכה שחוסל בדמשק

מוחמד רדא זאהדי, שהיה ידוע בכינוי "אבו מהדי" סבל ממחלת לב וסיפר למקורביו על נסיעותיו לסוריה, כך טוען ערוץ "איראן אינטרנשיונל" • עוד נטען כי האיש ניהל "חיים כפולים" וחי בדמשק עם מאהבת

מוחמד רדא זאהדי. צילום: ללא

מוחמד רדא זאהדי, בכיר "כוח קודס" של משמרות המהפכה שחוסל בתקיפה על מתחם השגרירות בדמשק היה מקרוב למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה וסבל ממחלת לב קשה, כך טען היום (חמישי) ערוץ החדשות האיראני הגולה "איראן אינטרנשיונל.

בדיווח שפרסם הערוץ נטען כי בשל מחלתו, זהאדי התרשל בענייני ביטחון ואף סיפר לחבריו על נסיעתו האחרונה לסוריה, שעות ספורות בטרם עלה למטוס. ייתכן כי התנהלותו חסרת הזהירות של הכיר היא שהביאה לגילויו וחיסולו, יחד עם עוזרו, בפיצוץ שהתרחש במתחם הקונסולרי בבירה הסורית.

מבנה סמוך לשגרירות האיראנית נפגע בתקיפה בדמשק

עוד נטען בערוץ האיראני כי זהאדי היה מקורב מאוד למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שביקש כמה פעמים ממנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, כי ישאיר את זהאדי בתפקידו כאחראי בכוח קודס על הגזרה הסורית והלבנונית.  בנוסף נכתב כי זהאדי ניהל "חיים כפולים" והתגורר בדמשק עם מאהבת.

עוד נטען כי זהאדי היה נאמן לחיזבאללה ותחת הובלתו הצליח להביא להגדלת המשכורות של מחבלי הארגון עד רמה של פי חמישה מאלו של חיילים איראניים פשוטים. מקור איראני פנימי שדיבר עם ערוץ החדשות טען כי ישראל התעקשה לבצע את החיסול בתוך מתחם השגרירות, במטרה להביא לתגובה איראנית.

לטענת המקור, ישראל מעוניינת בחילופי מהלומו תעם איראן על מנת להעביר את הלחימה לשטחה של איראן ולשבש את יכולתה של טהרן להפעיל את רשת הפרוקסי שלה ברחבי המזרח התיכון.   

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר