מכון מחקר: הבכיר האיראני שחוסל בדמשק היה מעורב בתכנון מתקפת 7 באוקטובר

באיראן דיווחו על המעורבות בטבח של מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון • באתר המקורב לשלטון נכתב על "מאמצים עילאיים וחשאיים של מוחמד רזא זהדי"

מוחמד רזא זהדי, בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון. צילום: רשתות ערביות

מוחמד רזא זהדי, הבכיר האיראני שחוסל השבוע בדמשק, היה מעורב בתכנון מתקפת 7 באוקטובר, כך מגלה היום (חמישי), בדיקה של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.

מוחמד רזא זהדי. לקח חלק בתכנון מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר, צילום: רשתות ערביות

"מועצת התאחדות כוחות המהפכה האסלאמית”, כלי תקשורת המזוהה עם סביבתו של מנהיג איראן עלי חמינאי, פרסם ממש לאחרונה הצהרה בנושא.

על פי בדיקת מכון המחקר, זהדי קיבל שבחים על חלקו בהקמת הציר הפרו-איראני, וכן בתכנון מתקפת הטרור. כמו כן, באתר נכתב כי הוא השתתף ב"הקמת חזית ההתנגדות ובחיזוקה, ובתכנון ובהוצאה לפועל של המתקפה ב-7 באוקטובר". לפי ההודעה, היה מדובר ב"מאמצים עילאיים וחשאיים".

במקביל, בחמאס אישרו את הדברים בהודעה רשמית שמאשרת שוב את חלקה של איראן בפעילות הטרור על ישראל. בין היתר נכתב כי זהדי היה בעל "תפקיד גדול בבניית חזית ההתנגדות נגד ישראל לאורך שנים ארוכות, והיה לו תפקיד מרכזי במערכה של מבול אל-אקצא (השם של חמאס למתקפת 7 באוקטובר ולמלחמה שבאה אחריה)".

איראן הופתעה מעיתוי מתקפת חמאס

במהלך חודשי המלחמה פורסמו מסמכים, שלפיהם מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, העריך כי איראן וחיזבאללה יצטרפו למתקפת 7 באוקטובר. בפועל, חיזבאללה הבעיר חזית מוגבלת בצפון יום לאחר המתקפה, ואיראן בעיקר הפעילה את המיליציות הפרו-איראניות שלה. מהבדיקה נראה שאיראן תכננה מתווה מתקפה כזו, אבל כנראה הופתעה מהעיתוי שבו בחר חמאס, שלא הסתדר עם האינטרסים שלה.

עומד מאחורי חיזבאללה וחמאס, חמינאי, צילום: אי.פי.איי

בתוך כך, חמינאי איים אמש כי "על תומכי תל אביב לדעת שהתגובה הקשה של איראן לפשע העקוב מדם הזה בדרך. בעזרת האל התגובה תשפיע על המשוואות העתידיות של האזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר