דיווח ערבי: "החשש מבריחת בכירי חמאס לסיני, והדרישה ממצרים"

מקור מצרי מסר כי בשיחות בין ישראל למצרים, עלתה דרישה להגביר את הפיקוח על הגבול • בקהיר דרשו לקבל מועד למבצע אפשרי לרפיח, אך גורמים ישראלים הסבירו כי מהלך כזה תלוי בהחלטה של קבינט המלחמה

בכירי חמאס. צילום: רויטרס

אחרי המשבר במגעים במשא ומתן: מקור מצרי התייחס היום (שלישי) למצב הביטחוני ברצועת עזה ולמגעים שנערכו בין גורמים ישראליים ומצריים בנושא.

עוברים מעזה למצרים אחרי פתיחת מעבר רפיח // ארכיון | מתוך הרשתות הערביות

 

אותו מקור אמר ל"אל־ערבי אל־ג'דיד" כי נערכו לאחרונה מגעים במסגרת ועדת התיאום הצבאית המשותפת לשתי המדינות. שיחות אלה עסקו בדרישות של ישראל ממצרים לתגבר את הפיקוח בגבול שבין רצועת עזה לחצי האי סיני - זאת במטרה למנוע בריחה של בכירים בארגון הטרור חמאס או הברחת חטופים מהרצועה.

"למרות הבטחות של מצרים בעניין השליטה במצב הביטחוני בגבול עם רצועת עזה - הצד הישראלי מתעקש להעביר דיווחים מודיעיניים, שלפיהם יש פרצות שפלגים בהתנגדות מנצלים להברחות נשק", אמר המקור המצרי. לדברי המקור, הדיווח האחרון שהעבירה ישראל לאמריקנים נגע לשלוש נקודות בגבול, שדרכן ניתן לברוח מעזה או להבריח חטופים לסיני.

בכירי חמאס בצעדה בעזה, צילום: ארכיון/אי.אף.פי

הגורם המצרי טען כי קהיר דווקא הגבירה את השימוש באמצעים שהיא נוקטת כדי למנוע הברחת נשק מאז סיכול הטרור של גורמי דאעש בסיני. הוא הוסיף כי הגורמים המצרים קראו לעמיתיהם הישראלים להקל על הכנסת אספקה הומניטארית דרך מעבר כרם שלום, כדי למנוע אסון.

בעניין האפשרות של מבצע ישראל נרחב ברפיח, הגורם המצרי מסר כי הצד הישראלי סירב במהלך אותן שיחות לתת מועד מוגדר לתחילת הרחבת הפעולות בעיר שבדרום רצועת עזה. הצד הישראלי הסביר כי מועד כזה תלוי בהחלטה של קבינט המלחמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר