מאזור התקיפה במזרח סוריה. צילום: רשתות ערביות

דיווחים: ישראל תקפה מפקדים איראנים במזרח סוריה

באופוזיציה הסורית דיווחו על 12 הרוגים ממשמרות המהפכה, ביניהם אישיות בכירה • בין המטרה: מחסני נשק ומטות של המיליציות הפרו־איראניות

במרכז הסורי לזכויות אדם עדכנו הבוקר (שלישי) כי מספר ההרוגים בתקיפה שיוחסה לישראל הלילה במזרח סוריה עלה ל-13. על פי הדיווח, 12 מתוך ההרוגים אינם סורים ומשתייכים למשמרות המהפכה של איראן.

כמו כן, ייחסו את התקיפה לישראל, אך בכלי תקשורת פרו-איראניים נטען כי מדובר בפעולה של ארה"ב. מנגד, בארה"ב נטען כי לא מדובר בתקיפה אמריקנית.

האתר הסורי המקומי "דיר א-זור 24" דיווח ממקורותיו כי בתקיפות הלילה, שכללו גם את העיר בוכמאל, נפגעו מפקד במיליציה של משמרות המהפכה בשם חאג' עסכר, מפקד בחיזבאללה בשם חאג' חסאן וראש מחלקת הביטחונית המקומית של איראן. שלושתם פונו לטיפול רפואי.

מוקדם יותר, באופוזיציה הסורית דיווחו כי אנשי מיליציות פרו-איראניות חוסלו בתקיפה של כלי טיס במזרח סוריה. נוסף על כך, המרכז הסורי לזכויות אדם שפועל מבריטניה, דיווח כי אישיות בכירה נהרגה באותה תקיפה על מטה המיליציות בעיר דיר א-זור.

על פי הדיווחים, כלי טיס תקפו אתרים איראניים במחוז, לרבות מחסני נשק, מה שהוביל להרוגים ולפצועים. באופוזיציה הסורית מציינים כי ההרוג הסורי הוא תושב דיר א-זור, מהנדס בשם עימאד עדנאן שהאב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו