קטאר נגד נתניהו: "ידוע לו שהסיוע לעזה היה בתיאום עם ישראל"

משרד החוץ של האמירות הגיב לקריאת ראש הממשלה להפעלת לחץ על חמאס • "ניסיון חדש לגרום לעיכוב ולהאריך את המלחמה, אנחנו נמשיך במאמצי התיווך"

פגישת אמיר קטאר ומזכיר המדינה האמריקני // רויטרס

מתיחות מול קטאר: דובר משרד החוץ של האמירות יצא היום (שני) בהודעה חריפה נגד קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדוחא ללחוץ על חמאס לשחרר את החטופים.

"ההצהרות האחרונות של ראש הממשלה הישראלי, שדורש שקטאר תפעיל לחץ על חמאס לשחרור החטופים, אינן אלא ניסיון חדש מצידו לגרום לעיכוב, ולהאריך את המלחמה - בשל סיבות הגלויות לכולם", כתב הדובר מאג'ד מוחמד אל־אנסארי.

"ראש הממשלה הישראלי יודע היטב כי קטאר היתה מחויבת מהיום הראשון למאמצי התיווך, לסיום המשבר ולשחרור בני הערובה (החטופים; ש"ק). ההוכחה לכך מתבטאת בהפוגה ההומניטרית שהביאה לשחרורם של 109 בני ערובה, והוכיחה שמשא ומתן וההגעה להסכם הם הפתרון היחיד להחזרתם, לסיום ההסלמה ולהבטחת ביטחון האזור", הוסיף. 

אמיר קטאר, תמים בן חאמד אאל תאני, צילום: רויטרס

"דוחים את ההאשמות הריקות מתוכן"

הדובר הקטארי גם התייחס להזרמת מאות מיליוני דולרים לחמאס ולרצועת עזה לאורך השנים, אך הכחיש כי מדובר בסיוע לארגון הטרור חמאס: "כמו כן, אנחנו דוחים את ההאשמות הריקות מתוכן של ראש הממשלה הישראלי בעניין מאמצי קטאר לשיקום ולאספקה הומניטרית עבור העם הפלשתיני בעזה, כאילו מדובר במימון של תנועת חמאס. כפי שהוא יודע, זה התבצע בתיאום מוחלט עם ישראל, ארה"ב, מצרים, האו"ם וכל הגורמים הרלוונטיים".

לבסוף הדגיש הדובר: "קטאר תמשיך במאמצי התיווך ולא תסיט את תשומת הלב להצהרות שאי אפשר להבין אותן אלא בהקשר של בריחת ראש הממשלה הישראלי מהמשברים הפוליטיים האישיים שלו. אנחנו מבקשים ממנו להתמקד בתהליך המשא ומתן באופן שישרת את ביטחון האזור ויסיים את הטרגדיה האנושית בהמשך המלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר